Rate this post

عاشق وب چرا یک دوربین داخل کابین خودروی تسلا مدل ۳ قرار دارد؟
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، خودروی تسلا مدل ۳ از ابتدا با دوربینی که به سمت کابین خودرو نشانه رفته، فروخته شده است، اما این دوربین تابحال بی استفاده مانده بود و از آن زمان تابحال توسط نرم افزار خودران این خودرو مورد استفاده قرار نگرفته است. اما به چه دلیل؟ کاربرد این دوربین چیست؟
حالا دیگر لازم نیست بیشتر از این در تعجب و بلاتکلیفی باشیم، چون که “ایلان ماسک” رئیس شرکت “تسلا موتورز” فاش و تأیید کرده است که این دوربین برای پشتیبانی از برنامه های نهایی “روبوتاکسی” یا همان تاکسی رباتیک یا تاکسی خودران تسلا تعبیه شده است.
از آنجائیکه وقتی در این حالت، یعنی وقتی خودرو به صورت خودران مبادرت به مسافرکشی می کند، خود راننده سوار بر خودروی خود نخواهد بود، این دوربین از مسافر یا مسافران داخل خودرو فیلم می گیرد تا دست به چیزی نزنند و خرابکاری نکنند و در صورت وارد کردن خسارت، شناسایی شوند.
این مورد از آنجایی فاش شد که یکی از کاربران توییتر در حساب کاربری خود نوشت این دوربین به احتمال زیاد برای روبوتاکسی ها تعبیه شده است تا وقتی خودرو را سر کار فرستادیم، دوربین از مسافرانی که خسارت وارد می کنند فیلم بگیرد تا شناسایی شوند و بتوان از آنها خسارت گرفت. سپس “ایلان ماسک” در جواب این کاربر نوشت: “درسته”
این دوربین امکان ضبط تصاویر با وسعت و زاویه دید گسترده از صندلی های خودرو را فراهم می آورد.
پایگاه “Electrek” می افزاید: تسلا همواره در حال جستجوی ایده های جدید بوده است. ایلان ماسک اعلام نموده که این دوربین امکان دارد به افراد در ضبط آوازخوانی همراه با آهنگ معروف به “caraoke” کمک نماید.
همینطور این شرکت اخیرا متقاضی ثبت ایده استفاده از این دوربین برای شناسایی سرنشینان و اعمال تنظیماتی نظیر تنظیم موقعیت صندلی یا کنترل تهویه و دمای داخل خودرو شده است.
با این وجود، هم اکنون، دوربین داخل کابین تسلا مدل ۳ بی استفاده و تنها نمادی از بلند پرواز بودن تسلا است، اما این سبب نمی گردد که تسلا از برآورده شدن آرزوی تحقق خودرو های کاملا خودران دست بکشد.