Rate this post

عاشق وب: تیمی از دانشمندان مواد غذایی دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) در مطالعه اخیرشان از یک پروسه تخمیر جدید برای تبدیل خلاقانه نان های اضافی به نوشیدنی غنی شده با میکروارگانیسم های مناسب روده استفاده کردند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، نان هایی که در نانوایی ها یا فروشگاه های مواد غذایی اضافه می آیند یک مشکل عمده زباله محسوب می شوند، در صورتیکه بعضی از نان های فروخته نشده به موسسات خیریه اهدا می شوند، بیشتر آنها بعنوان خوراک حیوانات فروخته می شوند.
حالا به دنبال مطالعات صورت گرفته در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) نوشیدنی جدیدی ارائه شده که کمی شیرین است و هم اکنون تنها نوشیدنی پروبیوتیکی شناخته شده است که از پایه نان تهیه می شود. می توان آنرا تا شش هفته در دمای اتاق نگهداری کرد و در عین حال تعداد زیادی پروبیوتیک زنده را در اختیار شما قرار می دهد و حداکثر مزایای سلامتی را دارد.
طی این مطالعه پژوهشگران انواع مختلفی از نان ها را آزمایش کردند و تصمیم گرفتند روی نان ساندویچ سفید تمرکز کنند برای اینکه معمولاً در سوپر مارکت ها موجود است. برای ایجاد نوشیدنی پروبیوتیکی مبتنی بر نان، ابتدا نان سفید را به قطعات کوچک خرد کرده و با آب مخلوط می کنید تا یک ماده آبکی از نان بدست آید. پس از پاستوریزه شدن ماده آبکی، باکتری های پروبیوتیک و مخمر اضافه می شوند و مخلوط آن برای تخمیر باقی می ماند. کل روند حدود یک روز طول می کشد. پژوهشگران حالا به دنبال همکاری با شرکت ها برای تجاری سازی این نوشیدنی هستند.

منبع: