Rate this post

عاشق وب: مایکروسافت اخیرا درباب تبعات ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان سخن گفته و بر این باور است که این ویروس برای همیشه نظام کاری و آموزشی در جهان را متحول خواهدنمود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مایکروسافت که بدون شک یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی در ایالات متحده آمریکا و جهان بشمار می رود اخیرا از همه گیری و شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بعنوان یک نوع نقطه عطف در امتداد تغییر دائمی در نظام کاری و آموزشی جهان یاد کرده است.
یکی از خدمات محبوب و پرطرفدار این شرکت در این روزها مایکروسافت تیمز بوده است که با شیوع این ویروس در چند ماه گذشته از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار شده و کاربران فعال روزانه آن تنها در عرض یک هفته از ۳۲ میلیون به ۴۴ میلیون کاربر رسیده است.
این سرویس به کاربران امکان برقراری جلسات ویدئویی یا ویدئو کنفرانس را می دهند که در محیط های کاری و آموزشی همچون دانشگاه ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند به شکلی که اخیراً این شرکت شاهد رکورد ۲.۷ میلیارد دقیقه جلسه ویدیویی کاربران در این سرویس بوده است.
جرد اسپاتارو، مدیر مایکروسافت ۳۶۵، در این خصوص می گوید: باتوجه به شرایط رو به وخامتی که در اروپا شاهد آن بودیم، ما نیز همچون بسیاری دیگر از شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی غافلگیر شدیم.
طبق گزارش وب سایت the verge، ایشان سپس سخنان خود اضافه کرد: البته این غافلگیری در آینده به نفع جهان تمام خواهد شد چونکه سبب می شود تغییر و تحولات عظیمی در نظام کاری و آموزشی جهان و بهره گیری از امکانات و قابلیت های فضای مجازی و شبکه اینترنت به وجود بیاید.
به عقیده اسپاتارو، پس از همه گیری ویروس کرونا و اختتام قرنطینه، هنجارهای جدیدی در جامعه به وجود خواهد آمد چونکه با نگاهی به کاربران چین و سنگاپور به خوبی می توان به این تغییر الگو دست یافت؛ آنها حتی بعد از اختتام اعلام قرنطینه نیز در صورتیکه شغل شان این امکان را داشته باشد، همچنان به دورکاری خود ادامه داده اند.
از بیشترین کاربران مایکروسافت تیمز می توان به کشورهای هلند با ۶۱ درصد، نروژ با ۶۲ درصد، استرالیا با ۵۷ درصد، ایتالیا با ۵۳ درصد ایالات متحده آمریکا با ۳۸ درصد و انگلستان با ۴۷درصد اشاره نمود.
این در حالیست که خیلی از خدمات آنلاین و اینترنتی همین طور مایکروسافت تیمز تحت تاثیر افزایش ناگهانی استفاده کاربران در کشورهای اروپایی همچون ایتالیا با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرده است و به به عبارتی سبب غافلگیری خیلی از غول های تکنولوژی شده که به عقیده خیلی از کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه فناوری این امر نشان دهنده عدم آمادگی زیرساخت های لازم و استفاده از ظرفیت های موجود است.
همزمان با شروع گسترده ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان این بیماری خطرناک خیلی از کشورهای جهان خصوصاً اروپا و آمریکا با بیان وضعیت اضطراری و قرنطینه و همین طور وضع محدودیت های جدی در رفت و آمد و تردد شهروندان، خیلی از شرکت ها و کسب و کار ها کارکنان خودرا دور کار کرده و از آنها درخواست کرده اند کار و کارهای شغلی خودرا از منزل با لپ تاپ های شخصی خود انجام دهند تا بدین سان به قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس در جامعه کمک کنند.

منبع: