Rate this post

به گزارش عاشق وب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی ترافیک بعد از عرضه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان، از پیگیری افزایش ظرفیت برای جبران افت کیفیت اطلاع داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در این روزها که حضور افراد در مراکز آموزشی، اداری و اماکن عمومی کاهش یافته و بسیاری ماندن در خانه را ترجیح داده اند، برخی فعالیتهای کاری خویش را به صورت دورکاری انجام می دهند و دانش آموزان و دانشجویان هم از ابزارهای فناوری اطلاعات برای یادگیری از راه دور استفاده می نمایند، استفاده از دیتا افزایش یافته و این مورد منجربه کاهش کیفیت اینترنت شده است.
از طرفی با عنایت به این که ویروس کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه روز افزایش می یابد، خیلی از کاربران خواهان امکاناتی همچون اینترنت مجانی برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که وزیر ارتباطات با آن موافقت نمود و از عرضه ۱۰۰ گیگ اینترنت مجانی ثابت اطلاع داد. این اینترنت مجانی هم در مواردی منجربه افت کیفیت و نارضایتی کاربران شده بود.
در این راستا محمدجواد آذری جهرمی در توییتر خود نوشت: کارشناسان ما پیشبینی افزایش ۵۰ درصدی ترافیک بعد از تقدیم ۱۰۰ گیگ اینترنت مجانی به مردم عزیز را داشتند اما ترافیک بیشتر از ۱۰۰ درصد افزایش یافت و سرعت پایین آمد. از دیشب پیگیر مبحث افزایش ظرفیت هستم و دست به کار شدم. وظیفه ام است. امیدوارم شرمنده شما نشویم.
پیش از این هم سجاد بنابی -نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- از اقداماتی در جهت ارتقای ظرفیت شبکه مخابراتی اطلاع داده و اظهار داشته بود: با ارتقاهای صورت گرفته، امشب وضعیت عمومی سرعت اینترنت های خانگی به مراتب بهتر از روز گذشته خواهد بود.