Rate this post

به گزارش عاشق وب هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا و لغو کنرگه جهانی موبایل سرنوشت گوشیهای هوشمندی که قرار بود در جریان برگزاری این رویداد بزرگ رونمایی شوند، هنوز مشخص نیست.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، چند روز پیش بود که برگزارکنندگان کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۲۰ با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمودند که تحت تأثیر افزایش نگرانی ها بابت شیوع ویروس کرونا و انصراف خیلی از غولهای تکنولوژی برگزار نخواهد شد.
طبق گزارش وب سایت indiatoday، کنگره جهانی موبایل که بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه گوشیهای هوشمند و فناوری های مربوط با آن در جهان محسوب می شود، در هفته های اخیر به شدت تحت تأثیر افزایش نگرانی ها درباره شیوع و انتشار بیشتر ویروس خطرناک و کشنده کرونا قرار گرفته بود که به واسطه همین مسئله، تعداد زیادی از بزرگترین و مهم ترین شرکت های تولیدکننده موبایل، اپراتورهای مخابراتی و شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی از حضور در این رویداد انصراف دادند.
شرکت های بسیاری که از کنگره جهانی موبایل انصراف داده بودند، پیش تر هم اعلام نموده بودند که به منظور مقابله با شیوع و انتشار بیشتر ویروس خطرناک و کشنده کرونا و همینطور حفظ بهداشت عمومی، می خواهند محصولات و گوشیهای هوشمند جدید خویش را با برگزاری یک کنفرانس آنلاین (ویدیو کنفرانس در یوتیوب) معرفی و رونمایی کنند.
یکی از این شرکت ها سونی بود که هم زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا پیش از لغو شدن کنگره جهانی موبایل اعلام نموده بود قصد ندارد در آن شرکت نماید. بدین ترتیب بنظر می رسد که این غول تکنولوژی ژاپنی طبق برنامه ریزی های قبلی خود می خواهد در تاریخ ۲۴ فوریه سالجاری میلادی با برگزاری یک کنفرانس ویدیویی آنلاین در پلت فرم یوتیوب از جدیدترین گوشیهای پرچمدار و میان رده خود رونمایی کند. بنظر می رسد که گوشیهای جدید سونی قابلیت ضبط ویدیو با وضوح ۸K را خواهند داشت.
همینطور برخی گزارش ها حاکی از آنست که گوشیهای اکسپریا ۱/۱ و ۵ اولین گوشیهای مبتنی بر شبکه ۵G سونی لقب خواهند گرفت. همینطور گوشی میان رده دیگری از جانب این شرکت تحت عنوان اکسپریا ۹ معرفی خواهد شد که از پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵ و شبکه ۵G بهره خواهد برد.
شرکت چینی اوپو هم که قرار بود گوشی فایند ایکس ۲ خویش را در جریان برگزاری کنفرانس MWC ۲۰۲۰ ارائه کند، به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و سیستم شارژ سریع ۶۵ واتی مجهز شده است. هنوز تاریخ رونمایی رسمی این محصول جدید مشخص و اعلام نشده ولی گفته می شود که این رویداد تا مارس ۲۰۲۰ به تعویق خواهد افتاد.
گوشی ریل می ایکس ۵۰ پرو هم که از شبکه ۵G پشتیبانی می کند، در واقع نسخه پرچمدار اولین گوشی ۵G اوپو بشمار می رود که با مشخصات و قابلیت های گوناگونی به کاربران اجازه می دهد با قیمت مقرون به صرفه یک گوشی پرچمدار و جدید خریداری و استفاده کنند. طبق اعلام رسمی این شرکت، محصول مذکور در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ در کنفرانسی آنلاین رونمایی خواهد شد.
ال جی هم که پیش تر از معرفی گوشی جدید وی ۶۰ تین کیو در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۲۰ اطلاع داده بود، هنوز به صورت رسمی از تاریخ رونمایی این محصول خبر نداده است. گفته می شود که این گوشی از شبکه ۵G پشتیبانی می کند و از دو نمایشگر هم بهره می برد. این شرکت کره ای می خواهد که این محصول را بیشتر در بازار کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی عرضه نماید. بر اساس گزارش های قبلی، گوشیهای ال جی جی ۹ و ال جی وی ۶۰ تین کیو هم مقرر است بزودی با برگزاری کنفرانسی جداگانه معرفی شوند اما هنوز هیچ اطلاعات و جزئیات بیشتری در این خصوص در دست نیست.
شرکت چینی شیائومی هم چند روز پیش هم زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به صورت رسمی از گوشیهای می ۱۰ و می ۱۰ پرو که قرار بود در جریان کنگره جهانی موبایل معرفی شوند، رونمایی نمود که بنظر می رسد مورد استقبال گسترده از جانب کاربران و علاقمندان قرار گرفته است.
شرکت فنلاندی نوکیا هم با لغو بزرگترین رویداد جهانی موبایل همچون سایر رقبای خود در جهان مجبور شده است که به برگزاری کنفرانس های آنلاین به منظور رونمایی از محصولات جدیدش روی بیاورد.
شرکت چینی ویوو هم که قصد داشت از نسخه مفهومی گوشی هوشمند ایپکس ۲۰۲۰ در کنگره جهانی موبایل رونمایی کند، حالا بنظر می رسد که به تاریخ نامعلومی به تعویق افتاده است.
هواوی که سال قبل از گوشی هوشمند تاشوی خود تحت عنوان میت ایکس رونمایی نمود، بنظر می رسد که درحال توسعه و تولید دومین نسخه از این گوشی تاشو و انعطاف پذیر است. قرار بود که این محصول جدید تحت عنوان میت ایکس اس با بهره گیری از پردازنده کرین ۹۹۰ در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل رونمایی شود اما حالا با لغو این رویداد، هنوز مشخص نیست که در چه تاریخی معرفی و رونمایی خواهد شد.