Rate this post

عاشق وب: تحلیلگر ارشد محصولات اپل اخیرا برآورد و اعلام نموده است که این شرکت قصد حداقل ۸۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون ۵G را به فروش برساند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مینگ چی کو، کارشناس و تحلیلگر ارشد محصولات اپل اخیرا با انتشار یادداشتی پیش بینی کرده است که اپل می خواهد چهار مدل گوشی هوشمند آیفون مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G معرفی و روانه بازارهای جهانی کند و انتظار می رود ۸۰ الی ۸۵ میلیون دستگاه از آنها را به فروش برساند.
طبق گزارش وب سایت gsmarena، وی در این گزارش عنوان کرده است که گوشیهای هوشمند آیفون که به قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G در ابتدا تنها در پنج بازار اصلی و کلیدی اپل یعنی کشورهای ایالات متحده امریکا، کانادا، انگلستان، ژاپن و کره جنوبی عرضه و ارائه خواهد شد و کاربران کشورهای مذکور قادر خواهند بود بسیار سریع تر از سایر مناطق و کشورهای جهان به خدمات و سرویس های اینترنت پرسرعت متصل شده و از آن بهره مند شوند.
بنظر می رسد اپل تنها در کشورهایی از جهان که تحت پوشش سراسری شبکه ۵G قرار گرفته اند و امکان دسترسی به نسل جدید شلکه اینترنت همراه برای شهروندان آنها وجود دارد، می خواهد گوشیهای ۵G را عرضه نماید.
پیش تر جف کوال، کارشناس و تحلیلگر فعال در موسسه Nomura در یادداشتی برآورد و اعلام نموده بود که اپل به احتمال زیاد چهار مدل گوشی آیفون در پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی خواهدنمود که هر چهار مدل آن به قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه (شبکه ۵G ) مجهز خواهند بود. او همینطور پیش بینی کرده بود که آیفون ۱۲ دو دوربین اصلی دارد که یکی از مدلهای آن به صفحه نمایشی به اندازه ۵.۴ اینچ و دیگری ۶.۱ اینچ تجهیز شده است. در کنار آنها، دو مدل دیگر ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی دیگر نیز توسط اپل معرفی و عرضه خواهد شد تا به کاربران اجازه دهد با کیفیت بالاتری محتوای موردنظر خودرا مشاهده و تماشا کنند.
از آنجایی که بازارهای جهانی موبایل در سال های گذشته با رکود بی سابقه ای روبه رو شده است، بنظر می رسد که کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده اند که سهم فروش گوشیهای مجهز به فناوری شبکه ۵G از ۰.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش پیدا خواهدنمود و این بدان معناست که آینده موفقیت آمیز و روشنی پیش روی گوشیهای هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.
خیلی از کشورهای جهان که همچون مهم ترین آنها می توان به ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی اشاره نمود، زیرساخت های مربوط به برقراری و راه اندازی این شبکه مخابراتی را فراهم آورده و غول های تکنولوژی و اپراتورهای مختلفی نیز در آنها تلاش می کنند تا به توسعه اینترنت ۵G بپردازند و بستر کافی و لازم برای بهره مندی کاربران از خدمات پرسرعت این نسل جدید از شبکه همراه و مخابراتی مهیا کنند.
از آنجائیکه اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان انتشار یافته و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت اند.
اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود دراین زمینه رونمایی می کنند.

منبع: