عاشق وب: اخترشناسان بتازگی اظهار کرده اند هزاران ستاره بیگانه در کهکشان ما وجود دارد که از کهکشان راه شیری نیامده اند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، پژوهشگران بتازگی چند هزار ستاره جوان عجیب در اطراف کهکشان راه شیری شناسایی کرده اند و بعد از بررسی ها دریافته اند ستاره های مذکور از مواد ابرهای ماژلانی کوچک و بزرگ شکل گرفته اند.
ابرهای ماژلانی(Magellanic Clouds) کوچک و بزرگ کهکشان های کوتولهٔ نامنظمی هستند که مانند ماهواره به دور کهکشان راه شیری می چرخند. این دو کهکشان مانند کهکشان راه شیری دارای میلیون ها ستاره هستند. این دو کهکشان در نیمکره جنوبی آسمان در صورت فلکی صلیب جنوبی دیده می شوند. این دو کهکشان در مقایسه با راه شیری اندازه کوچک تری دارند.
این ستاره های نسبتا جوان در اطراف و به صورتی گوشه کهکشان راه شیری مستقر هستند و بنابر گفته اخترشناسان این ناحیه از کهکشان بر خلاف مرکز آن منطقه ای نیست که ستاره های زیادی تولید نماید.
“آدریان پرایس ولان”(Adrian Price-Whelan) پژوهشگر موسسه اخترفیزیک محاسباتی فلاتیرون در نیویورک و نویسنده اصلی مقاله اظهار داشت: منطقه ای که این ستاره ها در آن حضور دارند بسیار دور است. تجزیه و تحلیل ما نشان داد که ستاره ها گویا از مواد غیرمعمول تشکیل شده اند.
بگفته پژوهشگران جریان گاز بازوی اصلی جریان ماژلانی با جریان گاز کهکشان راه شیری می تواند علت تولید این ستاره ها در این ناحیه باشد. هنگامی که این اتفاق بیفتد بعضی از توده های گاز به اندازه کافی متراکم می شوند و قادر به تشکیل ستاره خواهند شد.
یافته های این مطالعه بسیار مهمست برای اینکه پژوهشگران توسط آن می توانند دقیقاً مشخص کنند که جریان ماژلانی در کدام قسمت فضا قرار دارد.
یافته های این مطالعه در مجله “Astrophysical Journal” منتشر گردید.