Rate this post

به گزارش عاشق وب یک شرکت فرانسوی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از قفل های هوشمندی رونمایی نمود که قابلیت برنامه ریزی دارند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، استارتاپ فرانسوی “نتاتمو”(Netatmo) در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از یک محصول جدید رونمایی نمود. این محصول، قفل هوشمند نتاتمو است که روی در نصب می شود.
نتاتمو در مقایسه با خیلی از قفل های هوشمند، این محدودیت را ندارد که برای باز کردن آن یا از تلفن همراه و یا از کلید فیزیکی استفاده شود؛ چونکه هر دو قابلیت را در خود جای داده است. کاربر مجبور نیست کاملا بر یک سیستم مبتنی بر رمز و یا تلفن همراه تکیه داشته باشد.
کلید این قفل هم یک کلید سنتی نیست؛ بلکه مبتنی بر یک اپلیکیشن است و کاربر می تواند آنرا به دقت برنامه ریزی کند. برای مثال، اگر کلید گم شود، کاربر می تواند با کمک اپلیکیشن تلفن همراه نتاتمو آنرا غیرفعال نماید. همینطور امکان استفاده از این کلید برای درهای گوناگون همچون در ورودی و در پشتی خانه و یا در دفتر کار وجود دارد.

کاربری که از کلیدهای دیجیتال استفاده می نماید، می تواند به اندازه مورد نظر خود مهمانانی را دعوت کند و به آنها اجازه باز کردن در با کلید دیجیتال یدکی را بدهد. مالک خانه می تواند دعوت خویش را برای میهمانان ارسال نماید و بدین ترتیب از اینکه میهمانان کلید دارند، مطمئن باشد.
کاربر با این روش می تواند اجازه دستیابی به قفل را برای میهمان طی مدت مورد نظر خود مشخص نماید و بعد از این مدت نسبت به غیرفعال کردن کلید دیجیتال اقدام نماید.
نتاتمو موفق شده تاییدیه هایی را برای قفل خود دریافت کند که نشان می دهند این قفل می تواند در مقابل حملات فیزیکی و الکترونیکی مقاومت داشته باشد. این شرکت به خصوص در قفل خود از بلوتوث استفاده می نماید و وای فای را به کار نمی برد تا قفل مستقیما به اینترنت متصل نباشد و داده های آن در بخش ذخیره قفل ذخیره شوند.