Rate this post

به گزارش عاشق وب شرکت سونی همانند سال قبل در نمایشگاه CES 2020 حضور خواهد داشت و از تلویزیون و ربات های جدید خودرونمایی خواهد کرد، اما آیا این شرکت از محصول نامی خود یعنی کنسول ˮپلی استیشن ۵ˮ (PS۵) هم جزئیاتی را طی نمایشگاه خواهد گفت یا خیر.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، نمایشگاه فناوری “CES 2020” از روز هفتم تا دهم ژانویه در لاس وگاس برگزار می گردد تا جدیدترین تجهیزات الکترونیکی جهان را به نمایش بگذارد. در این رویداد همانند سال های گذشته، خیلی از فعالان حوزه فناوری حضور خواهند داشت تا جدیدترین گجت ها، ابزار و سیستم های خویش را به نمایش بگذارند.
شرکت سونی در جریان نمایشگاه ۲۰۱۹ CES لاس وگاس از دو تلویزیون جدید با فناوری ۸K و ۴K به ترتیب با پنل های ال سی دی و اولد رونمایی نمود. در این دو تلویزیون جدید از تراشه پردازنده تصویر ایکس وان اولتیمیت بهره گیری شده است که از الگوریتم خاص و منحصر بفردی برای نمایش بهتر تصویر با کیفیت وضوح ۸K استفاده شده است تا تصاویر واقعی تر و بهتر از حالت معمولی نمایش داده شوند.
حال گزارش ها از آن حکایت می کند که امسال این شرکت علاوه بر رونمایی از تلویزیون های جدید خود احیانا از ربات های جدید خود هم رونمایی خواهد کرد، اما سوالی که ذهن طرفداران این شرکت را به خود مشغول کرده، این مورد است که آیا این شرکت جزئیات کنسول “پلی استیشن ۵” را هم خواهد گفت یا خیر که تابحال این شرکت صحبتی دراین باره نکرده است.
چندی قبل “جیم رایان”(Jim Ryan)، رئیس شرکت Interactive Entertainment سونی در یک وبلاگ نوشت: با افتخار می خواهم اعلام کنم که نسل بعدی “پلی استیشن ۵” ما تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.
PS5 از فناوری رهگیری پرتو هم پشتیبانی می کند. “رهگیری پرتو”(ray-tracing) یک فناوری دیجیتالی است که امکان پرتو واقعی تر از روشنایی را در محیط های سه بعدی مجازی موجود در بازی های ویدیوئی مدرن فراهم می آورد.
“رایان” در یک پست وبلاگی اظهار داشت: کنترلر جدید “پلی استیشن ۵” به واقعی تر کردن بازی و جذاب تر کردن کنسول جدید کمک می نماید. در کنترلر PlayStation 5 دو دکمه وجود دارد؛ این دکمه ها مجهز به فناوری لمسی یا بساوشی هستند که لمس کردن را بهتر و سریع تر می کند. با فناوری لمسی (haptic) هنگام عبور از مزارع و یا چیدن گل و یا برخورد ماشین به دیوار حس واقعی به کاربر القا می شود.
به تازگی هم شرکت سونی یک اختراع جدید در مورد دسته های بازی این کنسول به ثبت رسانده است. شرکت سونی خبر از توسعه یک دسته بازی یا کنترلر جدید برای کنسول بازی پلی استیشن داده است. به قول پایگاه “Polygon” که اسناد این حق اختراع را در بانک اطلاعات جهانی سازمان مالکیت معنوی (WIPO) یافته است، این غول فناوری نمونه اولیه طراحی دسته بازی جدید خویش را در تاریخ ۲۶ دسامبر با ثبت در این سازمان ایمن کرده است. حال باید دید آیا این شرکت در نمایشگاه CES 2020 در اینباره چیزی خواهد گفت یا خیر.