Rate this post

به گزارش عاشق وب دیوید هول یک سنگ یافته بود که ابتدا خیال می کرد حاوی طلا است، اما هر کاری می کرد نمی توانست آنرا بشکند. تا اینکه در نهایت کلافه شد و آنرا به موزه برد تا بفهمد این سنگ از چه چیزی ساخته شده و فهمید که صاحب یک شهاب سنگ ۴.۶ میلیارد ساله بوده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، مردی به نام “دیوید هول” در سال ۲۰۱۵ در پارک منطقه ای مری بورو در نزدیکی ملبورن استرالیا یک سنگ بی نظیر و منحصر به فرد پیدا کرد و با تصور اینکه امکان دارد یک سنگ طلا باشد و داخلش طلا داشته باشد، آنرا با خودش به خانه برد تا دریابد که چرا هر کاری با آن می کند، نمی شکند.
در نهایت بعد از چند سال نگه داری از آن، تصمیم گرفت آنرا به موزه ملبورن ببرد تا ببیند این سنگ خاص از چه ساخته شده است.
“درموت هنری” زمین شناس موزه ملبورن می گوید: من سنگ های زیادی را دیده بودم که مردم فکر می کردند شهاب سنگ هستند و در اغلب موارد ما به آنها می گفتیم گرفتار اشتباه شده اند و صاحب شهاب سنگ نشده اند.
وی ادامه داد: در ۳۷ سال کار در این موزه فقط دو سنگ تابحال بعنوان شهاب سنگ شناسایی شده اند.
معلوم شد که سنگ “دیوید” یک شهاب سنگ با قدمت شوکه کننده ۴.۶ میلیارد سال است!
حالا محققان در حال کاوش روی این سنگ هستند تا ببینند که چه چیزی می تواند در مورد فضا به آنها بگوید.
“هنری” به رسانه ها اظهار داشت: شهاب سنگ ها ارزان ترین شکل کاوش فضایی را فراهم می کنند. آنها به ما سرنخ هایی در مورد سن، شکل گیری و شیمی منظومه شمسی همچون سیاره زمین فراهم می کنند.
وی ادامه داد: شهاب سنگ ها به ما نشان می دهند که ستاره ها چگونه تشکیل می شوند و چگونه به ایجاد عناصر در جدول تناوبی کمک کرده اند. همینطور بعضی از شهاب سنگ های نادر حاوی مولکول هایی مانند اسیدهای آمینه هستند که مولکول های فراهم کننده حیات روی زمین هستند.
سنگ “دیوید” دارای اندازه ۳۸.۵ در ۱۴.۵ در ۱۴.۵ سانتیمتر است و ۱۷ کیلوگرم وزن دارد. این یک شهاب سنگ بسیار نادر است و یکی از ۱۷ شهاب سنگی است که تابحال در ایالت ویکتوریای استرالیا ثبت شده است.
این سنگ همینطور پس از یک شهاب سنگ ۵۵ کیلوگرمی که در سال ۲۰۰۳ پیدا شد، دومین شهاب سنگ بزرگی است که کشف شده است.