Rate this post

به گزارش عاشق وب آژانس فضایی آمریکا(ناسا) امشب(۴ دسامبر ۲۰۱۹) اولین یافته های خود درباره کاوشگر خورشیدی پارکر منتشر می کند و همراه آن پخش زنده ای شامل بحث و گفتگو در مورد نتایج تحقیقات و اطلاعات دو شیرجه نخست این کاوشگر به تاج خورشید خواهد داشت.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ناسا آماده عرضه نخستین یافته های خود از مأموریت تاریخی “کاوشگر خورشیدی پارکر”(Parker Solar Probe) است و آنچه را که کشف کرده است در تاریخ ۴ دسامبر (امشب) با عموم مردم به اشتراک خواهد گذاشت.
این کاوشگر در طول سال قبل سه برابر بیشتر از هر فضاپیمای دیگری در تاریخ به خورشید نزدیک شد و با استفاده از چهار ابزار علمی خود به جمع آوری داده ها پرداخت.
اعضای گروه تحقیقات پارکر اندکی بعد از روانه کردن این کاوشگر به سمت خورشید متوجه شدند که این کاوشگر می تواند نرخ ارسال اطلاعات بالاتری نسبت به آنچه فکر می کردند، داشته باشد. آنها از این قابلیت به نفع خود استفاده کردند و داده های بسیار بیشتری را از دو شیرجه اولیه پارکر به اتمسفر خورشید نسبت به آنچه انتظار می رفت، به دست آوردند.
ناسا پیش تر این داده ها را از راه پرتال های مختلف در اواسط ماه نوامبر منتشر نموده است، اما این کنفرانس از راه دور که توسط چهار کارشناس مأموریت پارکر برگزار می گردد و در مورد نتایج تحقیق این کاوشگر بحث می کنند، به ما کمک می نماید تا از جزئیات آن آگاه شویم.
تله کنفرانس ناسا امشب(۱۳ آذر) ساعت ۲۲: ۰۰ به وقت ایران در وبسایت ناسا به صورت زنده پخش می شود. یافته های جدید ناسا ۳۰ دقیقه پیش از شروع تله کنفرانس در وبسایت نشریه “نیچر” منتشر خواهد شد.
این تله کنفرانس همینطور به صورت زنده یا با کمی تاخیر در تلویزیون ناسا، صفحه فیس بوک ناسا و کانال یوتیوب ناسا پخش می شود و در قسمت ویژه برنامه NASA Science Live هم نتایج این کاوشگر بررسی خواهد شد.