Rate this post

به گزارش عاشق وب رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام نمود این کشور فعلا برنامه ای جهت راه اندازی ارز دیجیتالی ندارد.
به گزارش عاشق وب به نقل از وال استریت ژورنال، جروم پاول- مدیر بانک مرکزی آمریکا- با اذعان به سخت بودن مسیر انطباق فعالیت های ارزهای دیجیتالی با نظام مالی و بانکی فعلی اعلام نمود این کشور فعلا قصد ندارد در آینده ای نزدیک نسبت به راه اندازی ارزهای دیجیتالی اقدام نماید. به قول آقای پاول، فدرال رزرو از نزدیک روند عرضه ارزهای دیجیتالی توسط نهادهای بزرگ و معتبر مالی را زیر نظر دارد اما بانک مرکزی آمریکا فعلا روی توسعه این گونه رمز ارزها متمرکز نشده است.
مسؤلان آمریکایی در مقایسه با مقامات سایر کشورها رویکرد سرسختانه تری را درباره ارزهای دیجیتالی اتخاذ نموده اند و در شرایطی که بانک مرکزی چین رسما اعلام نموده که کار راه اندازی ارز دیجیتالی این کشور در مراحل پایانی قرار دارد، جروم پاول گفته که از نظر وی نظام پرداخت در آمریکا بسیار رقابت پذیر و نوآور است و با عنایت به فراهم بودن انتخاب های گسترده روش های پرداختی در پیش روی مشتریان، راه اندازی یک ارز دیجیتالی در مقطع فعلی یک نیاز فوری نیست.
هم اکنون بعضی از بانکهای بزرگ آمریکایی مبادرت به راه اندازی شبکه های داخلی پرداخت بر مبنای پلتفرم بلاک چین کرده اند با این وجود این شبکه ها هم اکنون تنها قابلیت استفاده درون شبکه خود بانکهای عامل را دارند و جهت استفاده عمومی ارائه نشده اند.
روز گذشته بانک مرکزی سوئد اعلام نمود که می خواهد ارز دیجیتالی ملی این کشور معروف به “کرون الکترونیکی” را در زمان مناسب راه اندازی کند. طبق اعلام بانک مرکزی سوئد، ارز دیجیتالی جدید سبب دسترسی بیش تر جامعه به سیستم های نوین پرداختی، کاهش احتیاج به وجه نقد و بهبود زنجیره تولید ارزش افزوده خواهد شد. علاوه بر سوئد و چین، کشورهای دیگری همچون ترکیه، فرانسه، آلمان و سوئیس اعلام نموده اند که به دنبال راه اندازی ارزهای دیجیتالی بعنوان یکی از ابزارهای پرداختی در کنار پول های سنتی هستند.