Rate this post

عاشق وب: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد می باشد بحث ترافیک پرحجم غیر از مسیر اپراتورهای ثابت مسیر دیگری ندارد و اپراتورها می توانند با سرمایه گذاری های لازم، آنچه مورد نظر مردم است را تامین کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شرکت های ارائه دهنده اینترنت ثابت معتقدند هم اکنون گرفتار مشکلات مالی شدند و وضعیت مطلوبی ندارند؛ حتی بعضی از شرکت های FCP بازار را به اپراتورهای موبایلی واگذار کرده و می گویند پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی، باعث شده تمایل افراد به استفاده از اینترنت موبایل بجای اینترنت ثابت باشد و درنتیجه این شرکت ها در حال از دست دادن مشترکانشان هستند.
از طرفی بااینکه قیمت کالاهای مصرفی یا خدمات ارائه شده به کاربران با افزایش روبرو بوده و شاید یکی از معدود مواردی که در این سال ها با وجود افرایش نرخ ارز، متناسب با آن رشد نکرده، خدمات اینترنتی شرکت هاست؛ یعنی موضوعی که هرچند حالا هم خوشایند کاربران اینترنتی نیست، اما FCPها می گویند با سوق دادن کاربران به استفاده از اینترنت همراه، اینترنت ثابت را گرفتار مشکل کرده و به اعتقاد کارشناسان، در دراز مدت برای توسعه ارتباطی دردسرساز خواهد شد.
این در حالیست که حسین فلاح جوشقانی – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – با اشاره به اظهارات بعضی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت درباره ضرورت افزایش قیمت اینترنت اظهار داشت: سوژه افزایش تعرفه خدمات اینترنت باید از ابعاد مختلف بررسی شود و شرکت های ارائه دهنده این خدمات بجای طرح سوژه در رسانه ها دلیلهای و مستندات خودرا به رگولاتوری ارائه نمایند تا بررسی شود.
از طرفی اخیرا محمدباقر اثنی عشری – رئیس سازمان نظام صفی کامپیوتری کشور- با اشاره به مشکلات اینترنت ثابت اظهار کرده بود: یکی از پایین ترین شاخصه هایمان اینترنت ثابت است. در اینترنت ثابت یک عقب افتادگی داریم که علت های متفاوتی دارد و یکی از علت ها این است که سرمایه گذاری در بخش اینترنت ثابت به سبب سیاست های قیمتی به شدت کاهش پیدا کرده و این که FCPها سرمایه گذاری نمی کنند و برخی ریزش مشتری و برخی کاهش درآمد و برنامه خروج از بازار دارند.
مردم به دنبال کیفیت حداکثری هستند
در این راستا مجید حقی – معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت و گو با ایسنا با بیان این که مردم به دنبال کیفیت حداکثری هستند، اظهار داشت: اپراتورهای ثابت با سرمایه گذاری هایی که انجام می دهند، آنچه مورد نظر مردم است را تامین می کنند. برای کاربران، مهم ترین سوژه سرعت است و این که بتوان با سرمایه گذاری هایی که انجام می شود، سرعت مناسبی را ارائه داد.
وی با بیان این که اپراتورهای ثابت به این جمع بندی رسیده اند که هیچ مسیری جز سرمایه گذاری وجود ندارد، اضافه کرد: اپراتورها باید آنچه که مردم بعنوان سرویس مطلوب مد نظر دارند را تامین کنند و غیر از این مسیری وجود ندارد و همین حالا هم این جمع بندی سبب شده سرمایه گذاری های مختلفی در حوزه های مختلف کل کشور اتفاق بیفتد، همچون سرمایه گذاری هایی که در حوزه VDSL انجام شده است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان این که اگر نقشه تجاری سرمایه گذاری ها جوابگو نباشد، سرمایه گذاری صورت نمی گیرد، اظهار داشت: بحث ترافیک پرحجم خصوصا در حوزه ویدیو غیر از مسیر اپراتورهای ثابتی که سرویس می دهند، شاید مسیر دیگری نداشته باشد و این تجربه ای است که در دنیا هم اتفاق افتاده است. بدین سبب سرمایه گذاری در این زمینه قابل توجیه است و البته باید توجه داشت که برای حوزه ترافیک پرحجم کار دیگری نمی توان انجام داد.
حقی همین طور اشاره کرد: مسیر ارائه سرویس متناسب با چیزی که به لحاظ کیفیت و سرعت مورد نظر مردم است، با استفاده از فناوری جدید، روشن است؛ بدین سبب اپراتوری در آن گام بردارد، آینده برایش روشن خواهد بود.

منبع: