Rate this post

عاشق وب: اخیرا اخباری انتشار یافته که نشان میدهد فیس بوک در گوشیهای آیفون بدون اطلاع کاربران، اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه باز می کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، ظاهراً حفره امنیتی جدید در نسخه ios فیس بوک کشف و اعلام شده که نشان داده است کاربران گوشیهای آیفون در صورت استفاده از این اپلیکیشن به صورت کاملاً ناخواسته و ناخودآگاه اطلاعات اپلیکیشن دوربین گوشی خویش را در اختیار فیس بوک قرار می دهند. در واقع این صدمه پذیری و ضعف امنیتی نسخه ios فیسبوک بدون اجازه از کاربران اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه گوشی باز می کند.
با اینکه فیس بوک پس از انتشار این اخبار اعلام نمود که به صورت ضرب الاجل درصدد عرضه یک راهکار برای مرتفع ساختن مشکل مذکور است اما همین مساله باعث شد که بار دیگر ضعف امنیت سایبری فیس بوک بر سر زبان ها بیفتد و این غول تکنولوژی آمریکایی در تیررس منتقدان و کارشناسان امنیتی قرار بگیرد.
این مساله که برای نخستین بار در تاریخ دوم نوامبر توسط خیلی از کاربران در چارچوب چندین پست در شبکه اجتماعی توییتر عنوان شد، توسط کارشناسان وبسایت CNET بررسی و معلوم شد که کاربران به هنگام استفاده از اپلیکیشن فیس بوک در گوشیهای آیفون متوجه می شوند دوربین در پس زمینه گوشی فعال گشته است.
گای روسن، مدیرعامل بخش ایمنی و یک پارچگی فیس بوک، پس از انتشار این اخبار در توییتی تصریح کرد که این مساله در حال بررسی های دقیق فیس بوک بوده و جای هیچ نگرانی نیست.
وی افزود هیچ مدرکی در خصوص آپلود عکس و فیلم از راه این حفره امنیتی به فیس بوک، وجود ندارد.
این طور که به نظر می آید این مشکل تنها برای کاربران گوشیهای آیفون به وجود آمده و نسخه اندروید این اپلیکیشن چنین مشکلی را ندارد. همینطور وب سایت the next web گزارش داده که این اشکال در ios ۱۲ ظاهر نمی گردد.
فیس بوک در چند سال گذشته به شدت از جانب نهادهای سیاسی دولتی و غیردولتی در جهان به خصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و بارها جریمه های سنگینی را به خاطر سهل انگاری و همکاری با موسسات تحقیقاتی و افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها متحمل شده است.
یکی از بزرگترین رسوایی های این غول تکنولوژی رسوایی همکاری با موسسه کمبریج آنالیتیکا بود که منجر به افشای اطلاعات بیشتر از ۸۰ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی و به تبع آن بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خیل عظیمی از کاربران به نشانه اعتراض شد.

منبع: