Rate this post

به گزارش عاشق وب به نظر می آید که واتس اپ در خیلی از گوشیهای اندرویدی، باعث افت شدید میزان شارژ دستگاه می شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، طبق گزارش های انتشار یافته از جانب کاربران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، می توان دریافت که مشکل شارژدهی و افت شدید و ناگهانی در میزان شارژ باتری گوشیهای اندرویدی تقصیر اپلیکیشن واتس اپ بوده است بگونه ای که این کاربران اعلام نمودند.
واتس اپ بعنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان، اخیرا با چالش جدیدی روبرو شده است و آن هم مصرف بالای باتری در بعضی از گوشیهای اندرویدی است.
بر مبنای گزارشی که در وب سایتphonearena آمده است، خیلی از کاربران گوشیهای گلکسی اس ۱۰ ای و گلکسی اس ۹ سامسونگ، پیکسل ۳ و ۴ گوگل و وان پلاس ۶ در شبکه اجتماعی ردیت از میزان مصرف سرسام آور شارژ باتری گوشی توسط اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ گله و شکایت کرده و خاطرنشان کرده اند که پس از دریافت آپدیت جدید این نرم افزار که به قابلیت باز کردن با اثرانگشت (Unlock with fingerprint) مجهز است، شارژ گوشی آنها به شدت کاهش یافته است. بگونه ای که در صورت استفاده از واتس اپ تنها به مدت یک دقیقه، شارژ گوشی آنها به قدری کاسته می شود که انگار یک ساعت و نیم از آن بهره برده اند.
همینطور این انتقادات در بخش نظردهی دانلود واتس اپ بر روی پلت فرم گوگل پلی استور هم به چشم می خورد.
یکی از کاربران گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ هم می گوید: باز بودن واتس اپ در برنامه های پس زمینه گوشی سبب شده میزان شارژ دستگاه من از ۷۴ درصد به ۱۹ درصد کاهش پیدا کند.
این بدان معناست که خیلی از کاربران از کاهش حداقل ۳۰ درصد میزان شارژ گوشیهای هوشمند اندرویدی اطلاع داده و از شرکت توسعه دهنده واتس اپ درخواست کرده اند که هرچه زودتر به مشکل مربوطه رسیدگی کرده و به برطرف سازی هرچه زودتر آن بپدازد.
اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین پیام رسان های جهان است هم از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می کند و از پروتکل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار می باشد.
این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده می باشد، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها از جانب نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.