Rate this post

عاشق وب: مراسم اعطای تندیس های جایزه بین المللی مصطفی(ص) به پنج دانشمند برجسته جهان اسلام بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، جایزه مصطفی (ص) هر دو سال یک دفعه به انتخاب برگزیدگان در حوزه های نانو، فناوری اطلاعات، زیستی و پزشکی، بخش عمومی و بخش دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی اعطا می شود. سومین دوره جایزه مصطفی هم به پنج دانشمند جهان اسلام تعلق گرفت که دوتن از آنها اهل ترکیه و سه نفر دیگر هم ایرانی بودند.
این جایزه به پروفسور “اوگور شاهین”(Ugur Sgahin)، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینز آلمان متولد سال ۱۹۶۵ از ترکیه با اثر “توسعه و آزمایش بالینی واکسن های درمان سرطان برمبنای mRNA برای هر بیمار” به وی تعلق گرفت.
پروفسور “عمران اینان”(Umran Inan) هم دیگر برنده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۹ از کشور ترکیه است. وی رئیس دانشگاه کوک ترکیه و عضو انجمن فیزیک آمریکا، متولد سال ۱۹۵۰ دارای اثر “درک اثر متقابل موج و ذره حالت whistler در فضای نزدیک زمین و اتصال الکتروشیمیایی بین تخلیه رعد و برق و اتمسفر بالا در حوزه فیزیک یونسفری و جوی” است.
رسانه هایی چون “تایمز اسرائیل”، “نیویورک تایمز”، “واشنگتن پست” و ” آسوشیتِد پِرِس” به پوشش اخبار این جایزه پرداختند. “نیویورک تایمز” و “واشنگتن پست” این جایزه را معتبر دانسته و به نقل از “سورنا ستاری” معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نوشتند: دستاوردهای ایران از سرمایه گذاری روی جوانان ایرانی به دست می آید و نه صرفا درآمدهای نفتی.
“نیویورک تایمز”همچنین نوشت: این جایزه به رغم تحریم های آمریکا مقابل ایران و توافق های هسته ای به برگزیدگان آن اعطا شد.
خبر برنده شدن این جایزه توسط این دو ترکیه ای بازتاب های مختلفی در رسانه های گوناگون ترکیه هم داشت به نحوی که رسانه های ترکی از قبیل شبکه خبری “trthaber” که وابسته به سازمان رادیو و تلویزیون ترکیه است، روزنامه”milligazete” و نشریه “Daily Sabah” خبر برگزاری این جایزه را منتشر نمودند.

منبع: