Rate this post

عاشق وب: شرکت ˮمایکروسافتˮ بتازگی از هدست واقعیت مجازی خود به نام ˮدریم واکرˮ (DreamWalker) رونمایی نمود. این هدست کاربران را قادر می سازد تا در صورتیکه در خیابان قدم می زنند، سری هم به دنیای مجازی بزنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، راه رفتن هم از حالا به بعد می تواند جذاب تر و متفاوت شود برای اینکه حالا شرکت مایکروسافت با هدست جدیدی که ارائه کرده است این کار را برای شما آسان ساخته است.
پژوهشگران مایکروسافت بتازگی هدست واقعیت مجازی و کوله پشتی مجهز به کامپیوتری را توسعه داده اند که کاربر با استفاده از آنها می تواند پیاده روی متفاوتی را تجربه کند.
دریم واکر، پروژه جدید مایکروسافت است که برای کاربران تجربه جدیدی را به ارمغان می آورد و شامل یک هدست واقعیت مجازی و یک کوله پشتی هوشمند است. هنگامیکه کاربران از خانه بیرون آمده و هدست مذکور و کوله پشتی را پوشیدند، این هدست واقعیت مجازی اطلاعاتی در مورد محیطی که از آن می گذرند به آنها می دهد.

دریم واکر با استفاده از دوربین های هوشمند “آرجی بی” (RGB)، داده های جغرافیایی و دیگر فناوری های موقعیت یابی در لحظه یک شبیه سازی سه بعدی از دنیای اطراف شما به وجود می آورد و موانعی مانند تیرهای برق، بخش هایی که گل و درخت کاشته شده اند و عابران پیاده را در پیش چشم شما نمودار می کند. این پروژه بعنوان قسمتی از “سمپوزیوم انجمن ماشین های حسابگر در مورد نرم افزار رابط کاربری و فناوری” (ACM Symposium on User Interface Software and Technology ) در نیواورلئان ارائه شده است.

بر طبق گزارشی از” ArsTechnica “، این فناوری حاصل یک پروژه قبلی که اهتمام در تجسم موانع محیطی برای کاربران در محیط های داخلی داشت، است.
دریم واکر همین طور می تواند در حین راه رفتن برای کاربران موسیقی نیز پخش کند تا آنها لذت بیشتری از قدم زدن ببرند.
این ابزار می تواند دقیقا همانند یک بازی، نقشه را برای کاربران بازگو کند تا همزمان که آنها راه می روند نه تنها لذت راه رفتن در دنیای مجازی را تجربه کنند بلکه از موانعی که سر راه آنها قرار دارد نیز مطلع شوند. این فناوری از پیکان زرد رنگ برای نشان دادن مسیر و هدایت کاربران برای گذشتن از موانع استفاده می نماید.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: