Rate this post

به گزارش عاشق وب وضعیت شکایت های ثبت شده از خدمات پستی در گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آمده است و کاربران همینطور می توانند در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، به سامانه ۱۹۵ رجوع و مورد شکایت خویش را اعلام کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان به راه افتاده است.
اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا آخر شهریور ماه سال جاری را منتشر نموده است. در نمودار منتشره، رنگ آبی مربوط به تیرماه، رنگ قرمز مربوط به مردادماه و رنگ سبز مربوط به شهریور سال جاری است.

مهم ترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده عبارتند از: تعداد کل شکایت های ثبت شده از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بازه شهریورماه (۱۱۱ مورد) نسبت به مرداد ماه سال جاری (۵۶ مورد) افزایشی قابل توجه و دو برابری داشته است. بیش ترین شکایت مشترکین از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران مربوط به سرویس پیشتاز است. از مجموع ۱۱۱شکایت ثبت شده در بازه زمانی شهریورماه ۷۲ مورد (حدود ۶۵ درصد) رسیدگی شده است. آن طور که در گزارش رگولاتوری آمده، به نظر می آید عدم آگاهی مشترکین در دفاتر پستی از نحوه ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵مشهود و غیر قابل اجتناب است.
کاربران سرویس های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می توانند با رفتن به سایت سازمان تنظیم مقررات، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت های خویش را از سرویس های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. ازاین رو کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می توانند به این سامانه رجوع و مورد شکایت خویش را اعلام کنند و همینطور از وضعیت رسیدگی به شکایت خود آگاه شوند.