Rate this post

عاشق وب: گوگل در واکنش به مشکل امنیتی سیستم تشخیص چهره هوشمند گوشیهای جدید پیکسل ۴ خاطرنشان کرده است که برطرف نمودن این باگ به زمان زیادی نیاز دارد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، چند روز پیش بود که اخبار و گزارش های گوناگونی در مورد مشکل امنیتی گوشیهای جدید و پرچمدار پیکسل ۴ منتشر گردید که نشان می داد سیستم تشخیص چهره هوشمند و احراز هویت آن حتی با چشمان بسته هم کار کرده و قفل گوشی کاربران را باز می کند.
این بدان معناست که این فناوری امنیت سایبری بالایی نداشته و امکان دارد در شناسایی صاحب گوشی و افراد ناشناس و در نهایت باز کردن قفل گوشی با خطاهای جبران ناپذیری مواجه گردید و به افراد اجازه دهد هنگامی که صاحب گوشی در خواب به سر می برد، گوشی را جلوی صورت وی بگیرند و قفل آنرا باز کنند و بدین ترتیب به اطلاعات گوشی وی دسترسی پیدا کنند، امری که بدون شک تهدیدی جدی برای حفاظت از حریم خصوصی افراد در فضای مجازی به حساب می آید.
طبق گزارش وب سایت، گوگل بعنوان توسعه دهنده گوشیهای هوشمند پیکسل که اخیرا سری چهارم این گوشیها را معرفی و رونمایی کرده است، اخیرا اعلام نموده است که مرتفع ساختن مشکل امنیتی سیستم تشخیص چهره هوشمند نیازمند زمان زیادی است ولی با تلاش مداوم کارشناسان و متخصصان فعال در این شرکت، آپدیت جدیدی در ماههای آینده منتشر خواهد شد و در دسترس کاربران این محصول قرار خواهد گرفت.
سیستم احراز هویت و تشخیص چهره بیومتریک در گوشیهای هوشمند شامل سنسور اثرانگشت، عنبیه یا تشخیص چهره هوشمند می شود. این فناوری که برای اولین بار بر روی گوشیهای آیفون توسط اپل توسعه داده شد، با استقبال بی نظیری از جانب کاربران مواجه گردید و بسیاری دیگر از سازندگان موبایل همچون گوگل، سامسونگ، هواوی را واداشت که به این فناوری روی بیاورند و بدین ترتیب نظر و رضایت مشتریان و کاربران خویش را به دست آورند.
فناوری تشخیص چهره هوشمند با آنالیز و تحلیل اجزای مختلف صورت کاربر موردنظر، به صورت هوشمندانه صاحب اصلی و حقیقی گوشی را شناسایی می کند و در صورتیکه افراد ناشناس تلاش در نفوذ به گوشی داشته باشند، تشخیص داده و از ورود آنها جلوگیری می کند.
گوگل بعنوان توسعه دهنده گوشیهای هوشمند پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال که به تازگی این گوشیهای جدید و پرچمدار را معرفی کرده است، حالا به نظر می آید که به دردسر بزرگی افتاده و آن تشدید نگرانی های منتقدان، کارشناسان و کاربران در مورد امنیت سایبری و مشکل حریم خصوصی این محصولات است.

منبع: