Rate this post

به گزارش عاشق وب جدیدترین گوشی هوشمند و پرچمدار هواوی به جدیدترین نسخه اندروید ۱۰ تجهیز خواهد شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، پس از تشدید تحریم و اعمال محدودیت های جدید از جانب دولت آمریکا، نگرانی های گوناگونی در مورد امکان استفاده هواوی از لایسنس های گوگل، توسعه دهنده سیستم عامل اندروید، وجود داشت اما حالا به نظر می آید که هواوی در مدت زمان و مهلت مربوطه می خواهد هرچه زودتر گوشیهای هوشمند خویش را به جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب توسعه داده شده توسط گوگل یعنی اندروید ۱۰، آپدیت و به روزرسانی نماییم.
پس از آنکه خبر انتشار رسمی اندروید ۱۰ برای گوشیهای اختصاصی گوگل یعنی سری های مختلف پیکسل، انتشار یافت، بسیاری دیگر از کاربرانی که از گوشیهای توسعه داده شده توسط سایر شرکت های تولیدکننده موبایل نظیر هواوی، سامسونگ، وان پلاس، زدتی ای، ال جی و غیره استفاده می نمایند، مشتاق دریافت اندروید ۱۰ برای دستگاه های خود شدند.
با عنایت به اخبار و گزارش های قبلی مربوط به مشکلات هواوی، به نظر می آید که تنها شرکت تولیدکننده موبایل در جهان که برای به روزرسانی محصولاتش با مشکل و اما و اگرهای فراوانی مواجه می باشد، هواوی است که در طول یک سال گذشته، مشتریانش را به شدت نگران کرده است چونکه امکان دارد آنها دیگر نتوانند سیستم عامل و نرم افزارهای مورداستفاده خویش را آپدیت کنند و یا از سرویس های مختلف توسعه داده شده توسط گوگل استفاده کنند. از نگرانی های کاربران گوشیهای هواوی، می توان به تحریم های دولت ایالات متحده آمریکا ضد این شرکت چینی اشاره نمود که در ماه های اخیر جنجال های بسیاری را در فضای مجازی به راه انداخته و شرکت های بزرگ تکنولوژی در آمریکا همچون گوگل پس از انتشار لیست شرکت های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده که نام هواوی در آن به چشم می خورد، لایسنس استفاده این شرکت چینی از سیستم عامل اندروید را لغو کرده اند. این امر در صورت اجرایی شدن می تواند تا حد زیادی سهم بالا و قابل توجهی را که هواوی در بازارهای جهانی فروش موبایل دارد، تهدید کند و آنرا برای همیشه از سایر رقبای قدرتمند حاضر در بازار عقب بیاندازد. اما حالا به نظر می آید با عنایت به مهلت های در نظر گرفته شده از جانب آمریکا، این تحریم ها به تعویق افتاده و گوگل به هواوی اجازه دسترسی و استفاده از سیستم عامل اندروید و عرضه به روزرسانی برای گوشیهای توسعه داده شده خویش را داده است.
حالا تازه ترین اخبار انتشار یافته در وب سایت gsmarena نشان داده است که کاربران جدیدترین گوشی پرچمدار هواوی، میت ۳۰ پرو، هم قادر خواهند بود بزودی نسخه اندروید ۱۰ را دریافت، دانلود و نصب کنند.
این آپدیت ۴.۴۲ گیگابایت با شماره ساخت ۱۰.۰.۰.۱۳۶ در اختیار کاربران این گوشی هوشمند جدید قرار خواهد گرفت و آنها به منظور بهره مندی از امکانات و قابلیت های جدید اندروید ۱۰ بر گوشی خود می توانند این آپدیت را دریافت نمایند.
از مهم ترین خصوصیت های اندروید ۱۰ می توان به پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو کپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند، Focus Mode، آپدیت های پس زمینه یکپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین، حالت تاریک ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست های حرکتی اشاره نمود که تابحال نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب کرده و سبب شده است که به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.