Rate this post

به گزارش عاشق وب میزان فروش سه ماهه سوم ۲۰۱۹ گوشیهای هوشمند در بازار آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل روندی نزولی را تجربه کرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، موسسه تحقیقاتی و آماری کانترپوینت اخیرا گزارش جدیدی منتشر نموده است که نشان داده است فروش گوشیهای هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در بازار ایالات متحده آمریکا با کاهش قابل توجهی روبرو شده است بگونه ای که این رقم تنها در ماه آگوست به منفی چهار درصد و فروش ۱۱.۳ میلیون دستگاه گوشی رسید. مجموع کاهش گوشیهای هوشمند در ماههای ژوئیه و اوت هم ۱۰ درصد گزارش و اعلام شده است.
البته در جای دیگر این گزارش که در وب سایت gsmarena آمده است، به عملکرد موفقیت آمیز و فراتر از انتظار شرکت اپل هم در ماه سپتامبر اشاره شده که به عقیده کارشناسان و تحلیل گران فعال در این موسسه، به خاطر رونمایی و عرضه گوشیهای جدید و پرچمدار سری آیفون ۱۱ بوده است.
به عبارتی دیگر، اپل در بازار آمریکا در بازه زمانی آخرین ماه از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی تحت تاثیر معرفی محصولات جدید خود موفق شد در جایگاه نخست پرفروش ترین برندهای برتر موبایل در بازار آمریکا بایستد و از سایر رقبای خود همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی، نوکیا، سونی و غیره پیشی بگیرد.
این کارشناسان همینطور با بررسی پیش سفارش های صورت گرفته برآورد کرده اند که آیفون ۱۱ پرو مکس از میان دو مدل دیگر سری جدید گوشیهای اپل بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده و خواهد داد و احیانا در ماههای آینده رکورد جدیدی را برای این غول تکنولوژی به ثبت خواهد رساند.
پس از آن، گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ عنوان پرطرفدارترین گوشی هوشمند اندرویدی در بازار ایالات متحده را از آن خود کرده است. این در حالیست که فروش سایر گوشیهای میان رده همچون گلکسی A۱۰e، A۲۰ و A۵۰ روندی ثابت و حدودا خطی را طی کرده است. فروش گوشی گلکسی نوت ۱۰ هم در مقایسه با نوت ۹ چندان قابل توجه و چشم گیر نبوده و به نظر می آید تنها پرچمدار گوشیهای مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G سامسونگ الان در اختیار گلکسی اس ۱۰ قرار دارد.