Rate this post

به گزارش عاشق وب به دنبال خروج شرکت PayPal از انجمن پشتیبانی از لیبرا، دو شرکت مالی بزرگ، ویزا و مسترکارت، هم از عدم پشتیبانی خود از رمزارز اختصاصی فیسبوک خبر دادند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، پس از آنکه بانکهای حاضر در شورای مشاوره فدرال (FAC) پروژه رمزارز دیجیتال توسعه داده شده توسط فیسبوک را بعنوان یک تهدید برشمردند و عنوان کردند که لیبرا توانایی و پتانسیل ایجاد سیستم بانکداری سایه را دارد که منجر به کاهش بالقوه در حساب های سپرده و همینطور کاهش حجم پرداخت های بانکی خواهد شد، شرکت های مالی بزرگ در جهان از پشتیبانی از رمزارز لیبرا سر باز می زنند.
شرکت PayPal اولین شرکت مالی بزرگی بود که اعلام نمود که از رمزارز اختصاصی توسعه داده شده توسط فیسبوک پشتیبانی نخواهد کرد و حالا به نظر می آید که نوبت به غول های مالی دیگر همچون مسترکارت و ویزا هم رسیده است که از پروژه حمایت و پشتیبانی خارج شده و به مشترکان خود اجازه پرداخت های الکترونیکی و آنلاین از راه لیبرا را ندهند.
بعضی از کارشناسان و تحلیل گران به هنگام تحریم لیبرا از جانب شرکت PayPal از احتمال خروج و عدم پشتیبانی برخی دیگر از شرکت های بزرگ تکنولوژی و فعال در حوزه های مالی نظیر اوبر، اسپاتیفای، ویزاکارت و مسترکارت سخن گفته بودند و حالا به نظر می آید که پیشبینی آنها درست از آب درآمده و دو شرکت مالی بزرگ، ویزا و مسترکارت، اخیرا اعلام نموده اند که امکان تبادلات مالی از راه این رمزارز به کاربران و مشترکان این دو شرکت وجود نخواهد داشت.
همینطور اخبار دیگری روز گذشته به نقل از رویترز انتشار یافته بود که نشان می داد شرکت های دیگری همچون EBay، Stripe و Mercado Pago هم از انجمن حمایت و پشتیبانی از لیبرا خارج شده و به شرکت PayPal پیوسته اند.
با این تفاسیر، همچون شرکت های بزرگی که در این انجمن باقی مانده و هنوز چیزی راجع به خروج خود از پشتیبانی از لیبرا نگفته اند، می توان به Lyft، Vodafone و برخی دیگر از شرکت های مخابراتی، تکنولوژی و گروه های مبتنی بر بلاک چین اشاره نمود.
شرکت ویزا با انتشار اطلاعیه ای در این خصوص خاطرنشان کرده است: ما همچنان به ارزیابی های خود درباره عدم پشتیبانی از رمزارز لیبرا ادامه خواهیم. تصمیم ویزاکارت در خصوص خروج از این انجمن به عوامل و شاخص های گوناگونی بستگی داشت که یکی از مهم ترین آنها توانایی انجمن در برآورده سازی انتظارات ما و استانداردهای رگولاتوری لازم برای شرکت های حامی بود.