Rate this post

عاشق وب: امروزه در آمریکا ربات هایی وجود دارند که موجب برقراری امنیت در شهرهای این کشور می شوند اما بنابر گزارش ها ˮربات های پلیسˮ موسوم به (RoboCops) که در پارک ها و اماکن عمومی حرکت می کنند هنگامی که افراد از آنها کمک می خواهند به آنها اعتنایی نمی کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، دنیای رباتیک در جهان امروز به اندازه ای پیشرفت کرده که ربات ها خیلی از نیازهای ما را برطرف می کنند. در این راستا ربات هایی هم برای تامین امنیت وجود دارند که می توانند مکان هایی مانند بانک ها، مراکز خرید و بیمارستان ها را زیرنظر بگیرند. هرچه جهان بیشتر خودکار می شود، ربات های بیشتری جایگزین انسان ها می شوند اما آیا این ربات ها همیشه و در هر زمان می توانند پاسخگوی نیاز انسان ها باشند؟
بنابر گزارش ها بتازگی هنگامی که یک خانم به نام “کوگو گوبرا”(Cogo Guebara) در پارکی در لس آنجلس متوجه شد بین چند فرد درگیری رخ داده است از ربات های پلیس کمک خواست اما این ربات تنها اظهار داشت: کنار بروید و هیچ کمکی به وی نکرد.
به گزارش ان. بی. سی. نیوز هنگامی که یک زن در پارکی در نزدیکی لس آنجلس افرادی را دید که در حال دعوا هستند و از یک ربات پلیس که در حال گشت زنی در همان حوالی بود درخواست کمک کرد اما این ربات صرفاً به وی گفت که کنار بروید و در راه از پیش تعیین شده خود به حرکت ادامه داد و هیچ کمکی به وی نکرد.
این ربات تا زمانی که افراد دیگر بطور مستقیم با ۹۱۱ تماس گرفتند هیچ کمکی نکرد و بعد از این اتفاق برای افراد این سؤال پیش آمد که وجود این ربات ها در واقع چه مزیتی دارد.
این خانم در مصاحبه ای اظهار داشت: من در ابتدا فکر کردم امکان دارد دوربین این ربات گرفتار نقص فنی شده باشد بدین سبب حتی به جهت اینکه بتوانم کمکی از او بگیرم به او نزدیک تر شدم و دقیقا در مقابل لنز دوبینی که بر روی آن تعبیه شده قرار گرفتم اما باز هم این ربات کاری نکرد.
“کاسمه لوزانو”(Cosme Lozano) رئیس پلیس پارک اظهار داشت: بنا بر این است که ما تبلیغات زیادی را درباره این ربات ها انجام نمی دهیم چونکه این ربات ها اخیرا توسعه داده شده اند و نقص هایی دارند که می بایست آنها را شناسایی و اصلاح نماییم.
این ربات های پلیس توسط شرکت “نایت اسکوپ”(knightscope) توسعه داده شده اند و هم اکنون بیشتر از ۷۰ عدد از این ربات ها در سراسر ایالات متحده قرار دارند. این ربات های خودکار با استفاده از فناوری هوش مصنوعی توسعه داده شده اند و هدف از توسعه آنها کمک به افراد و اعلام موارد مشکوک به پلیس محلی است. آنها در بعضی از مناطق مختلف ایالات متحده همچون پمپ بنزین ها، فرودگاه ها و پارک ها مستقر شده اند.
البته با وجود عملکرد نادرست این ربات نمی توان ربات های دیگر توسعه یافته این شرکت را نیز همانند آن دانست چونکه این شرکت بتازگی ربات هایی توسعه داده است که می تواند در نبود نیروی های امنیتی از سارقان عکس بگیرد.
بدین سان نگهبانان می توانند استراحت کنند. البته بنظر می رسد که بعضی از مردم به ربات های پلیس علاقه ای ندارند. در اوایل ماه جاری میلادی یک ربات امنیتی در ایالت کالیفرنیا از یک متهم ویدئو ضبط کرد. ضربه زدن به آنها و تصادف با این ربات ها هم کاری نیست که بتوان به صورت اتفاقی مرتکب شد. دوربین های امنیتی شرکت “Knightscope” که در چارچوب یک ربات هستند هم بیشتر از ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارند.
بنابر اعلام این شرکت الان ۷۵ ربات “Knightscope” در ۱۵ ایالت آمریکا مستقر هستند و البته قرار نیست به این زودی ها جای نیروهای امنیتی را بگیرند. این ربات با راه رفتن اطراف خودرا زیر نظر می گیرد و اگر سارقی قصد فرار داشته باشد و یا خودرویی را سرقت کرده باشد، فیلم وی را ضبط می کند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: