Rate this post

عاشق وب: شرکت خودروسازی ب. ام. و آلمان اعلام نمود می خواهد در سال ۲۰۲۱ آغاز به ساخت یک سری جدید موسوم به ˮ۱ seriesˮ کند که شامل خودرو های هاچبک الکتریکی خواهد بود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، در حالی که حالا مدتی است که می دانیم شرکت ب. ام. و(BMW) می خواهد نمونه های الکتریکی از محبوب ترین خودرو های خودرا تولید نماید، حالا برنامه های قطعی تری را به اشتراک گذاشته است در خصوص اینکه در سال ۲۰۲۱ مبادرت به تولید و عرضه یک سری از هاچ بک های برقی خواهدنمود.
“رابرت ایرلینگر” رئیس بخش خودروی برقی ب. ام. و فاش کرد که این شرکت می خواهد نسخه برقی از هاچ بک سری ۱ خودرا با نام BMW i۱ در اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه نماید.
خودروی i۱ یک خودروی سطح پایه خواهد بود که مانند خودروی بنزینی معمولی به نظر می آید. یعنی بیشتر یک iX۳ خواهد بود تا یک i۳.
“ایرلینگر” در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: ب. ام. و به این انعطاف پذیری رسیده است که الان می داند مدل بعدی که برقی می شود کدام مدل خواهد بود. مشتریان در تمام نمونه کارهای ما الکتریکی سازی را مشاهده خواهند کرد.
وی ادامه داد: ما می توانیم موتورهای دیفرانسیل جلو و همین طور دیفرانسیل عقب را باردیگر طراحی نماییم و هر دو قادر به کار با موتورهای برقی و دیگر فناوری ها باشند. مشتریان ما قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت.
در اوایل سال جاری ب. ام. و در رویداد NEXTGen اعلام نمود که می خواهد تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۱۲ خودروی کاملاً برقی و ۱۳ خودروی هیبریدی را تولید نماید.
علاوه بر i۱، بعضی از نخستین وسایل نقلیه الکتریکی که راه خودرا به نمایشگاه ها باز خواهند کرد شامل شاسی بلند iX۳ و سدان i۴ خواهند بود.

منبع: