Rate this post

به گزارش عاشق وب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شائبه هایی که درباره برگزار نشدن نمایشگاه تلکام مطرح شده بود، اظهار داشت: با عنایت به کاهش بازدید عمومی از نمایشگاه تلکام، پیشنهاد شد که تلکام را ۴۵ روز دیگر بجای نمایشگاهی برای حضور عمومی، با فضایی برای گفت و گو بین شرکت های تولیدکننده، اپراتورها، حاکمیت و دانشگاه ها برگزار نماییم و حتما انجام می شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه دیدار از شتاب دهنده کودک آنلاین، با اشاره به اخبار انتشار یافته درباره برگزار نشدن نمایشگاه تلکام به سبب عدم حضور وزارت ارتباطات، اظهار نمود: در چهار سال اخیر وضعیت بازدیدهای عمومی مردم از تلکام رو به کاهش بوده وجنس ارتباطاتی که برقرار می شود نیز بیشتر ارتباطات شرکت ها با یکدیگر است. نمایشگاه تلکام یکی از کلیدی ترین نمایشگاه هایی است که در کشور داریم و دستاورد تلکام بخش بزرگی از فعالیت ما را پوشش می دهد و ما نیز باید در آن حضور پررنگ داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به این همکاران ما در سازمان تنظیم مقررات، ارتباطات زیرساخت و پست مطرح نمودند که ما بجای اینکه تلکام را همچون نمایشگاه الکامپ برای بازدید عموم برگزار نماییم، فضایی برای تبادل نظر و گفت و گو برای شرکت های تولیدکننده نرم افزار، سخت افزار و مصرف کننده ها که اپراتورها هستند، حاکمیت و دانشگاه ها ترتیب دهیم که همچون نمایشگاه های ظرفیت با هم گفت و گو کنند. با این روش هم مدیریت هزینه ها بهتر خواهد بود و هم فیزیک کار به شکل درست پیش می رود و نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد: پیشنهاد این بود که این نمایشگاه با وقفه ۴۵ روزه اجرا شود و سندیکای مخابرات و انجمن تولیدکنندگان هم این دیدگاه را قبول داشتند و اپراتورها نیز برای پیش رفتن در این چارچوب اعلام آمادگی کردند. بدین سبب برگزاری تلکام به شیوه جدید و با حضور وزارت ارتباطات به قوت خود باقی است. البته گلایه دوستان ما در وزارت صمت نیز به جاست، برای اینکه تلکام یک نمایشگاه تقویم دار است و آنها در حال برنامه ریزی هستند. بدین سبب مجموعه سازمان تنظیم مقررات و تصمیم گیران باید سریع تر عمل می کردند، اما اطمینان داشته باشید این نمایشگاه با قدرت و جدیت برگزار می گردد.

ارتباطات اربعین نسبت به سال قبل بهبود یافته
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده برای اربعین اظهار نمود: بیشترین نقاط ضعف و اشکال در ارتباط رسانی به زوار اربعین، مربوط به خاک عراق است و با وجود اینکه اپراتورهای عراقی زحمت زیادی برای تأمین ارتباطات می کشند، اما امکان دارد به سبب تعدد جمعیت، با مشکلاتی مواجه باشیم. اتفاقی که در روزهای اربعین همه ساله شاهد آن هستیم، این است که به سبب جمعیت بسیار زیاد، مدت زمان کم و فضای محدود، پوشش ارتباطی این رویداد، سخت بوده و مهندسی خاصی را می طلبد.
جهرمی با اشاره به اینکه همکاران ما هفته گذشته عراق بودند و از وضعیت ارتباطی در این کشور بازدید کردند، اظهار داشت: برآورد می شود که ظرفیت ارتباطات اپراتورهای عراقی در راه راهپیمایی زوار نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته، البته امکان دارد امسال با جمعیتی بیشتر از سال قبل مواجه باشیم و ارتباطات با حالت ایده آل فاصله داشته باشد.
وی افزود: در این زمینه مساعدت خودرا با اپراتورهای عراقی افزایش می دهیم و از تلاش اپراتورهای عراقی برای بهبود ارتباطات قدردانی می نماییم. امیدواریم وضعیت ارتباطات نسبت به سال قبل در مرزهای زمینی خودمان به سمت عراق بیشتر باشد و در تلاش هستیم این ارتباطات را ارتقاء دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد: در مرزهای منتهی به عراق، سرویس وای فای اینترنت فعال بوده و خدمات ارتباطی که لازم است، به شکل کامل فراهم شده و شاهد وضعیت خوبی در مرز کشور هستیم. تمام مسیر راهپیمایی زوار در داخل کشور تا لب مرز به اینترنت نسل سوم و چهارم متصل است و لب مرز نیز ارتباطات وای فای برای کاربران فعال گردیده است. در آن طرف مرز و در راه راهپیمایی زوار به سبب اشباع ظرفیت امکان دارد با برخی اختلالات روبرو شویم که تلاش می نماییم که آنرا با ظرفیت سازی رفع نماییم.
جهرمی همین طور در پاسخ به سوالی درباره مسائل مربوط به حواشی مدیرعامل رایتل اشاره نمود و اظهار داشت: در ارتباط با اظهارنظرها چیزی نشنیده ام اما اگر مطلبی درباره این وجود دارد، حتما آنرا از دستگاه های نظارتی پیگیری کنند.

اگر ایده پرداز وس هستم، دوست دارم تعطیلش کنم
جهرمی همین طور در پاسخ به این پرسش که عده ای می گویند شما خودتان ایده “وس” را راه اندازی کردید و حالا قصد دارید به آن اختتام بدهید، اظهار داشت: چیزی که شما می گویید مستندی ندارد. اگر سندی وجود دارد که می گوید ایده پرداز خدمات ارزش افزوده من هستم، ارائه دهید. البته اشکالی ندارد اگر می گویند من ایده پرداز وس هستم، دوست دارم آنرا تعطیل کنم. بگذارید فردا بگویند جهرمی شاخ دارد، جهرمی آدم می خورد، با هواپیما رفته است یا جهرمی می خواهد رئیس جمهوری شود. اما از حق الناسی که به گردن من است، کوتاه نمی آیم.
وی افزود: فعالان بخش ارزش افزوده برای کارشان از نهادهای مختلف مجوز دریافت کرده اند. تمامی فعالیت های شان نیز غیرقانونی نیست اما نحوه درآمدزایی شان غیرقانونی می باشد. نخستین چیزی که از سازمان تنظیم مقررات خواستم، این بود که برای اختتام دادن به وس شفاف سازی کنند و حتما فهرست شرکت ها و آن بخش از فعالیت های شان که از طریق نادرست دریافت می شود را منتشر کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برخی نحوه های درآمدزایی نادرست، توضیح داد: خدمات ارزش افزوده هم اکنون به جهت اینکه برخی شرکت ها پرداخت خدماتی شان را بوسیله اپراتورها انجام بدهند، مثلا شرکتی اپلیکیشن می فروشد، پولش را بوسیله اپراتورها جمع آوری می کند، برای این که در نظام بانکی شیوه راحتی برای جمع آوری پول ندارد، برخی این را جزو خدمات ارزش افزوده دسته بندی می کنند اما برای ما اینطور نیست. این ها باید شفاف شوند چونکه در فضای غبارآلود نمی توان تصمیم گرفت.
جهرمی افزود: بعضی از مراحل قانونی باید برای تعطیل کردن این ها طی شود، ما الان در حال ارزیابی هستیم و هر قدر در این ارزیابی پیش می رویم، بیشتر مصمم می شویم که این خدمات را تعطیل نماییم. ستاره ۸۰۰ مربع یکی از طریق هایی است که می توان از این روش های نادرست جلوگیری کرد اما هنوز هم به صورت کامل تعطیل نشده اند.
وی با ذکر یک مثال از خدمات ارزش افزوده اظهار نمود: اپراتور اول کشور ما سه سال قبل حامی استقلال و پرسپولیس بوده است. سه سال است که فعالیت اسپانسری به اتمام رسیده اما هنوز نزدیک ماهی ۲ میلیارد تومان از اپراتور به حساب باشگاه های فوتبال می آید، در حالی که سرشماره ۳۰۹۰ تمام شده است. من نمی توانم فردای قیامت در یک وجب گوری بخوابم که حقوق مردم گردنم باشد. حالا هر روز شروع کنند به فحش دادن به من.

منبع: