Rate this post

به گزارش عاشق وب ناسا در حال آماده شدن برای یک ماراتن پیاده روی فضایی است که یکی از آنها می تواند نخستین پیاده روی فضایی باشد که به صورت کامل توسط زنان انجام می شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، این پیاده روی فضایی توسط دو زن فضانوردی که الان در “ایستگاه فضایی بین المللی” به سر می برند، صورت خواهد گرفت.
مقرر است “کریستینا کخ”(Christina Koch ) و “جسیکا میر”(Jessica Meir) در تاریخ ۲۱ اکتبر سال جاری با یکدیگر یک پیاده روی فضایی انجام دهند.
این پیاده روی چهارمین سری از ۱۰ پیاده روی است که مقرر است طی سه ماهه آتی صورت گیرد و اولین باری خواهد بود که دو فضانورد زن با هم پیاده روی فضایی می کنند.
گرچه فضانوردان تابحال ۲۰۰ پیاده روی فضایی برای ساخت و نگهداری ایستگاه فضایی انجام داده اند، اما تابحال تنها ۱۵ زن فضانورد موفق به انجام پیاده روی بوده اند و اصولا این کار توسط مردان انجام شده است.

البته قرار بود نخستین پیاده روی کاملا زنانه در ماه “مارس” سال جاری صورت گیرد ولی این برنامه به علت کمبود لباس فضانوردی لغو گردید.
ناسا برنامه ریزی کرده بود که این پیاده روی توسط “کریستینا کخ” و “آن مک کلین” انجام گیرد که انجام نشد.
طی این جریان مک کلین متوجه شد که لباس فضایی در اندازه کوچک برای او مناسب می باشد.
انتظار می رود که این پیاده روی های فضایی هر کدام شش ساعت و نیم به طول انجامند.
گفتنی است فردا ۶ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی یک پیاده روی فضایی توسط “اندرو مورگان” و “کریستینا کخ” صورت خواهد گرفت تا باطری های جدیدی در ایستگاه فضایی نصب گردد.
ناسا می خواهد این پیاده روی فضایی را به صورت زنده پوشش تصویری دهد.