Rate this post

به گزارش عاشق وب خیلی از کارشناسان امنیتی به کاربران سفارش کرده اند در صورتیکه برای حفاظت از حریم خصوصی خود اهمیت قائلند، باید به جای فیسبوک مسنجر از واتس اپ استفاده کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، واتس اپ بدون شک بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان به حساب می آید که از قابلیت end to end encryption به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران و ارتقای امنیت سایبری دستگاههای آنها بهره می برد.
حالا کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری به آن دسته از کاربرانی که برای حفاظت از حریم خصوصی خود ارزش و اهمیت خاصی قائل هستند، سفارش کرده اند که به جای پیام رسان فیسبوک مسنجر و سایر اپلیکیشن های مشابه، بهتر است از واتس اپ برای مکالمه و چت با دوستان و آشنایان خود استفاده کنند.
طبق گزارش وب سایت کوارتز، آنها بر این باورند با اینکه واتس اپ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام هر سه اپلیکیشن های زیرمجموعه و تحت نظارت شرکت فیسبوک به شمار می روند، اما پلتفرم و پروتکل های مختلفی در مورد مسائل مختلف دارند و همین مساله باعث می شود که در زمینه امنیت سایبری هم با هم تفاوت های بنیادی بسیاری داشته باشند.
شرکت فیسبوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار به دست آورد و از آن زمان تابحال هم با معرفی و افزودن قابلیت های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است. طبق آخرین آمارهای انتشار یافته، پیام رسان واتس اپ الان میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.
اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین پیام رسان های جهان است، از قابلیت end to end encryption یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می کند و از پروتکل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار می باشد. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده می باشد، در سال های اخیر عنوان اولین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان را به خود مختص کرده است.
همین قابلیت end to end encryption باعث می شود که دسترسی فیسبوک در سرورها به اطلاعات شخصی و مکالمات رد و بدل شده میان کاربران ناممکن شود و بدین ترتیب از افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران در فضای مجازی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همینطور نهادهای نظارتی و امنیتی جلوگیری به عمل آورده می شود.