Rate this post

به گزارش عاشق وب محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید و بومی کردن دانش تولید آنتن های بیم فورمینگ در کشور شدند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا محسن کابلی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در اینباره اظهار نمود: آنتن های شبکه موبایل تابحال در کشور در مقیاس تجاری تولید نشده بود و از دیگر کشورها وارد می شد؛ یکی از جدیدترین تکنولوژی های این حوزه، بیم فورمینگ است که حدودا تمامی آنتن های جدید از آن پشتیبانی می کنند.
وی از بومی سازی آنتن های بیم فورمینگ با حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی اطلاع داد و خاطرنشان کرد: این آنتن در باند فرکانسی ۳۳۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاهرتز است که در توسعه شبکه TD-LTE کاربرد دارد و دارای فناوری جدید و بر مبنای نیاز اپراتورهای مخابراتی کشور طراحی و ساخته شده است. این آنتن ها در گذشته از راه شرکت هوآوی و دو شرکت اروپایی تامین می شد و ما چهارمین شرکت سازنده این آنتن ها در دنیا محسوب می شویم.
مجری طرح با اشاره به چالش های تجاری سازی این محصول در کشور با اشاره به اینکه ما شرکت کوچکی هستیم که اپراتورها حاضر نیستند با ما قرارداد ببندند، خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که بر مبنای تست های فنی انجام گرفته ما توانسته ایم با هوآوی و نوکیا رقابت کنیم؛ اما متاسفانه تابحال نتوانسته ایم تعداد قابل توجهی آنتن به فروش برسانیم و صرفا توانستیم فقط ۵ درصد سهم بازار را از آن خود نماییم.
کابلی با اشاره به حمایت مالی صندوق نوآوری از شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: درست است که نقدیندگی در تولید خیلی مهم و راهگشاست، اما همه معضل اصلی شرکت ها پول نیست و صندوق نوآوری و شکوفایی اگر قصد نجات شرکت های دانش بنیان را دارد و می خواهد این شرکت ها وارد عرصه اقتصاد کشور شوند، باید در این زمینه هم تدبیری بیندیشد و از شرکت ها حمایت کند.
وی نوسان نرخ ارز را یکی از چالش های شرکت های فناور دانست و افزود: انتظار داریم نهادهای مربوط همچون وزرات صنعت، سازمان تنظیم مقررات، مخابرات و همینطور صندوق نوآوری و شکوفایی نرخ ارز را برای شرکت های دانش بنیان تثبیت کنند و همینطور در مواردی که توان داخلی در تولید یک محصول وجود دارد، خرید خارجی ممنوع شود و اپراتورها حداقل ۵۰ درصد نیاز خویش را از شرکت های داخلی تامین کنند.