Rate this post

به گزارش عاشق وب شرکت هلندی ˮسینوتˮ (Sinot) به تازگی در کنفرانسˮ Monaco Yacht Show ˮ طرح مفهومی ابر کشتی تفریحی خود که لوکس و سازگار با محیط زیست است را عرضه کرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، تابحال این شرکت تنها طرح مفهومی این کشتی را عرضه کرده است و بنابر گفته ها انها قصد دارند یک ابر کشتی تفریحی توسعه دهند که علاوه بر طراحی فوق العاده زیبا و نفسگیر، سازگار با محیط زیست است چون که این کشتی تفریحی ۳۷ فوتی (۱۱۲ متر) نیروی خود برای حرکت را توسط هیدروژن مایع به دست می آورد و این به ان معناست که این کشتی به جای آلودگی تنها آب انتشار می دهد.

این ابر کشتی تفریحی که “آکوآ” (Aqua) نام دارد، ۵ عرشه بزرگ با فضای کافی برای ۱۴ مهمان، یک سالن بدنسازی، استودیوی یوگا، اتاق زیبایی، سالن ماساژ و استخر آبشارمانند خواهد داشت و ۳۱ خدمه هم در این کشتی مشغول به فعالیت خواهند بود. اما خصوصیت جالب و منحصر به فرد کشتی نکاتی که ذکر کردیم نیست بلکه این مورد است که کشتی مذکور دارای دو مخزن با عایق خلاء ۲۸ تنی خواهد بود که برای حفظ پایدار هیدروژن مایع در دمای -۲۵۳ درجه سانتیگراد (-۴۲۳.۴ درجه فارنهایت) طراحی شده اند که در پشت شیشه تقویت شده برای ایمنی قرار خواهند گرفت. هیدروژن مایع یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب کم ۷۸۳ است. شکل ظاهری این ترکیب، مایع بی رنگ است؛ و خاصیت سرمازایی بالایی دارد، و از سرد کردن هیدروژن تا دمایی نزدیک به صفر مطلق (۲۷۳- درجه سانتی گراد) بدست می آید. هیدروژن از راه نوع خاصی از سلول سوختی که آنرا به الکتریسیته تبدیل می کند، پمپ می شود و تنها آب را به جای آلودگی های سوختی به اقیانوس منتقل می کند.

این مخازن می توانند قدرت را تا حداکثر ۴ مگاوات تقسیم کرده و به دو موتور پیشرانه ۱ مگاواتی و دو محرک کمانی ۳۰۰ کیلو وات برای مانورهای سخت کمک کنند. یک باتری ۱.۵ مگاوات ساعتی هم بعنوان بافر عمل می کند و دسترسی فوری به برق الکتریکی کشتی را تأمین می کند و در صورت ضرورت توسط سلول سوختی شارژ می شود.

این کشتی با وجود منبع سوخت جدید، قادر به رسیدن به ۱۷ گره (۳۱ کیلومتر بر ساعت) است و با هر بار سوختگیری قادر به پیمودن ۳۷۵۰ مایل (۳.۷۵ کیلومتر) مسافت خواهد بود. گره که به آن گره دریایی هم می گویند واحدی برای سنجش سرعت است. علامت مخفف آن در مکاتبات kn یا kt است. گره معمولاً در ناوبری به کار می آید. هر گره برابر ۱۸۵۲ متر در ساعت است.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4