Rate this post

به گزارش عاشق وب امروز ۲۷ سپتامبر(۵ مهر) سالروز بیست و یکمین سال تولد شرکت گوگل، یکی از بزرگترین شرکت های فناوری دنیا است و بدین منظور این شرکت امروز لوگوی خویش را تغییر داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، ۲۱ سال پیش دو دانشجو دکتری دانشگاه “استنفورد” با نام های “سرگئی برین”(Sergey Brin) و “لری پیج”(Larry Page) تصمیم گرفتند یک موتور جست وجو معروف به “گوگل”( Google) را تاسیس کنند. این دو دانشمند در ارتباط با انتخاب نام گوگل نوشتند:
گوگل بر گرفته شده از کلمه “گوگول”(googol) به مفهوم “یک عدد یک و صد صفر جلوی آن” است که توسط “میلتون سیروتا” پسر خواهر “ادوارد کاسنر” ریاضیدان آمریکایی اختراع شده و در کتاب “ریاضیات و تخیل” نوشته شده است. هدف پیج و برین از انتخاب این واژه این بود که نشان دهند مقرر است مأموریتی را به اجرا رسانند که هدف آن سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب است و به شکلی این عدد بزرگ نشان از ساخت یک موتور جست وجو در مقیاسی بزرگ داشت.

در ابتدا این دو نفر قرار گذشتند که به مدت ۲۰ سال در کنار یکدیگر باشند.
از آن زمان تابحال گوگل خدمات بسیار ارزشمند ای برای بشریت انجام داده است که بی گمان بدون آنها زندگی امروزه ما گرفتار مشکل می شد. بطور قطع ساده ترین خدمتی که گوگل به مخاطبان خود عرضه می دهد، همین جست وجوی ساده ای است که همه ما روزانه چندین بار انجام می دهیم.
از دیگر خدمات گوگل که دنیای فناوری را تکان داده است، می توان به توسعه “گوشی های هوشمند”، “ویدئوهای آنلاین”، “ایمیل”، “نقشه” و خیلی از فناوری های دیگر اشاره نمود.
گوگل همینطور بزرگترین سایت “ویدئو” جهان به نام “یوتویوب”(YouTube)، محبوب ترین مرورگر جهان تحت عنوان “کروم”(Chrome)، برترین سرویس ایمیل جهان “جی میل”(Gmail) و “نقشه”(maps) را راه اندازی کرده است.
این شرکت در اصل در تاریخ چهار سپتامبر راه اندازی شده و چهار روز مختلف برای تولد آن روایت شده است ولی گوگل از سال ۲۰۱۳ میلادی تابحال رسما تاریخ ۲۷ سپتامبر(۵ مهر) را بعنوان سالروز تاسیس خود اعلام نموده و به همین مناسبت هم لوگوی خویش را تغییر داده است.

امروزه گوگل با بیشتر از ۱۰۰ زبان دنیا فعالیت می کند و سالیانه تریلیون ها سوال کاربران خویش را پاسخ می دهد.