Rate this post

به گزارش عاشق وب به نظر می آید که اینستاگرام هم حالت تاریک (dark mode) را به نسخه بتا و آزمایشی خود افزوده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، پس از انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب موبایلی، اندروید ۱۰ در ماه جاری میلادی و بعد از آن iOS13 که از قابلیت حالت تاریک پشتیبانی می کنند، خیلی از اپلیکیشن های توسعه داده شده توسط شرکت های تکنولوژی مبادرت به عرضه این توانایی (dark mode) کردند تا کاربران بتوانند مطابق با امکانات جدید موجود در اندروید ۱۰، تمامی اپلیکیشن های موردنظر خویش را بر روی این حالت قرار داده و سپس از آنها استفاده کنند.
حالا گزارش های انتشار یافته در وب سایت Daily Mail حاکیست که اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام هم می خواهد قابلیت حالت تاریک (dark mode) را به پلت فرم خود بیفزاید چونکه در جدیدترین نسخه بتا و آزمایشی خود، این توانایی را افزوده است.
حالت تاریک در اپلیکیشن های مختلف نظیر اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد تا در اماکن و فضاهای تاریک و با نور کم هم به راحتی از گوشی خود استفاده کنند و نور سفید نمایشگر و پس زمینه صفحه نمایش گوشی، چشم آنها را آزرده خاطر نکند.
طی چند ماه اخیر که شاهد عرضه حالت تاریک (Dark Mode ) برای سرویس و نرم افزارهای موبایلی مختلف نظیر یوتیوب، اندروید مسیجز و واتس اپ بوده ایم، حالا نوبت به اینستاگرام رسیده و این پلتفرم محبوب مقرر است در آینده ای نزدیک امکان مذکور را در اختیار کاربرانش قرار دهد.
همانطور که از نام حالت شبانه و تاریک مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه های اجتماعی که پس زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جزو آن دسته از کاربرانی اند که بیش تر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشیهای هوشمند استفاده می نمایند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آنها را کمتر اذیت خواهد نمود.