Rate this post

به گزارش عاشق وب معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام نمود: برپایه بررسی های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی حجم گسترده ای از سیم کارتهیی که برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی مزاحم از جانب متخلفان استفاده شده، از راه فروش آنلاین اپراتور ایرانسل واگذار شده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مجید حقی اظهار داشت: فرایند فروش آنلاین سیمکارت در این شرکت، زمینه سوءاستفاده متخلفان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم به مردم را فراهم نموده است.
وی درباره برخورد رگولاتوری با این مورد اظهار داشت: با عنایت به اهمیت مبحث در این زمینه به اپراتور ایرانسل اخطار لازم داده شده است و ضمن برخورد قانونی، به منظور پیشگیری از ادامه این تخلف و سوء استفاده از حقوق مردم، هم اکنون برپایه اعلام رگولاتوری این شرکت موظف است تا ۲۴ ساعت آینده زمینه های سوءاستفاده و تخلف در این عرصه را از بین ببرد.
حقی تصریح کرد: نظارت بر نحوه واگذاری سیمکارت در جهت حفاظت از حقوق کاربران و پیشگیری از تضییع حقوق آنان در دستور کار سازمان قرار داشته و به منظور شفاف سازی، اطلاع رسانی لازم در این زمینه به طور مستمر ادامه دارد تا مردم برپایه قضاوت عمومی و متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق مشترکانشان، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام نمایند.
بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از تمامی مشترکان تلفن همراه درخواست نمود درصورت دریافت پیامک تبلیغاتی مزاحم، شماره سیمکارت ارسال کننده پیامک را به سرشماره ۱۹۵ ارسال نمایند تا این شماره ها در شبکه مسدود شوند.