Rate this post

به گزارش عاشق وب دستیار هوشمند شرکت گوگل معروف به ˮگوگل هومˮ(Google Home) حالا برای اولین بار می تواند تماس تلفنی برقرار کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، کاربران استرالیایی حالا می توانند بدون احتیاج به لمس گوشی هوشمند خود با هر کس که بخواهند از راه دستور به “گوگل هوم” تماس بگیرند.
دو سالی می شود که کاربران “گوگل هوم” با استفاده از قابلیت VoIP قادر به برقراری تماس اینترنتی با این بلندگوهای هوشمند هستند، اما از امروز این عملکرد برای تماس با تلفن همراه هم در دسترس قرار می گیرد.
اپراتور تلفن همراه کشور استرالیا به نام “Telstra” نخستین شرکتی است که این سرویس را برای کاربران خود فراهم نموده است.
مشتریان Telstra می توانند تا شش خط تلفن همراه را به “گوگل هوم” خود پیوند دهند و مخاطبان این خط ها را با این دستیار صوتی هوشمند همگام سازی کنند. سپس می توانند با استفاده از “گوگل هوم” با هر کسی از دفترچه تلفن خود تماس بگیرند.
همینطور می توان جهت استفاده از تماس صوتی با چند شماره از خصوصیت Google Voice Match در گوگل هوم برای شناسایی صداها و پیوند دادن آنها به یک شماره خاص و فهرست مخاطب مخصوص بهره برد.
یکی از خصوصیت های مفید این سرویس این است که به کابر امکان می دهد تا حتی اگر تلفن همراه وی در جایی دیگر باشد و از او دور باشد و اصطلاحا دست کاربر بند باشد و نتواند گوشی را در دست بگیرد، بتواند به راحتی با یک دستور صوتی تماس تلفنی برقرار کند.
امکان تماس با دستور صوتی به “گوگل هوم” از امروز برای همه کاربران اپراتور Telstra در استرالیا در دسترس می باشد.