Rate this post

عاشق وب: گزارشها از آن حکایت می کند که احتمالاً اپل به رغم به کارگیری سخت افزارهای مورد نیاز، امکان شارژ بی سیم دو طرفه را به صورت نرم افزاری در آیفون های جدید خود غیرفعال کرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، آیفون های جدید اپل امکان دارد دارای یک خاصیت پنهان باشند. “سانی دیکسون” تحلیلگر و نشر دهنده خاصیت های محصولات اپل با استناد به منابع موثق می گوید هر سه مدل جدید آیفون شامل سخت افزار لازم برای شارژ دو طرفه هستند.
خاصیت شارژ دو جانبه موجب می شود گوشیها به صورت بی سیم سایر دستگاه های سازگار با فناوری “چی”(Qi) مانند اپل واچ را شارژ کنند. با این وجود اپل گزارش داده است که امکان نرم افزاری تحقق این خاصیت را در آیفون۱۱، آیفون ۱۱ Pro و آیفون ۱۱ Pro Max غیرفعال کرده است.
“چی(Qi) یک رابط استاندارد توسعه یافته توسط کنسرسیوم شارژ بی سیم(Wireless Power Consortium) برای انتقال قدرت الکتریکی القایی تا فواصل چهار سانتی متر است. سیستم “چی” شامل یک پد انتقال قدرت و یک گیرنده سازگار در یک دستگاه قابل حمل است. جهت استفاده از این سیستم، دستگاه تلفن همراه در بالای پد انتقال قدرت قرار می گیرد که آنرا بوسیله القای الکترومغناطیسی شارژ می کند.
دیکسون گفته است که چرا اپل این کار را انجام داده است، در صورتیکه این مساله شاید مثل یک لکه ننگ بر پیشانی آیفون های جدید ظاهر شود.
قبل از رونمایی از آیفون های جدید در روز سه شنبه، شارژ دو جانبه یکی از مواردی بود که به نظر می رسید حتما یکی از خاصیت های جدید آیفون های جدید باشد، چونکه دو تن از سرشناس ترین مفسرین و کارشناسان محصولات اپل به نام “مارک گورمن” از بلومبرگ و “مینگ چی کو” که همواره دو منبع دقیق اطلاعاتی قبل از رونمایی اپل از محصولات جدید خود هستند، گفتند که آیفون های جدید این خاصیت را دارا هستند. سپس چند روز پیش از برگزاری رویداد اپل، هر دو پا پس کشیدند و حرفشان را پس گرفتند.
در صورتیکه این امکان وجود دارد که اپل بتواند این خاصیت را در آینده فعال کند، بعید بنظر می رسد که این کار را در آیفون ۱۱ انجام دهد. برای اینکه فراهم بودن زیرساخت های سخت افزاری جهت راه اندازی این خاصیت در هاله ای از ابهام است.
قبل از رونمایی از آیفون ۱۱ شایعاتی پیش آمد که اپل می خواهد یک ردیاب به نام Apple Tags را معرفی نماید. البته روز سه شنبه این اتفاق نیفتاد، اما اطلاعاتی در وبسایت شرکت وجود دارد که نشان داده است این محصول در راه توسعه و ساخت است.
شارژ دو جانبه بااینکه برای گوشیهای اندرویدی مانند گلکسی S۱۰ یک خاصیت غرور آفرین خواهد بود، اما برای آیفون می تواند یک مزیت فوق العاده و حیاتی باشد، برای اینکه برخلاف درگاه USB-C در اندروید، درگاه لایتنینگ اپل از شارژ معکوس پشتیبانی نمی کند، به این معنا که نمی توان دستگاه دیگری را برای شارژ آن به آیفون وصل کنید.
علاوه بر این، خیلی از کاربران آیفون دارای اپل واچ و ایرپاد هستند و حتما از فراهم شدن یک راه جدید و آسان برای شارژ کردن آنها استقبال خواهند کرد.
چیز زیادی نمانده و نیاز نیست خیلی صبر نماییم تا ببینیم این شایعه حقیقت دارد یا نه، چونکه آیفون ۱۱ هفته بعد عرضه می شود و گروه هایی مانند iFixit به جان آن می افتند و دل و روده آیفون های جدید را بیرون می ریزند و همه متوجه می شویم که آیا امکانات سخت افزاری برای تحقق شارژ دو جانبه در نظر گرفته شده یا خیر.

منبع: