Rate this post

عاشق وب: بعضی از لینک هایی که در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها معرفی می شود، صفحات فیشینگی هستند که می توانند اطلاعات بانکی را سرقت و حساب تان را خالی کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، تبلیغات محصولات و خدمات، این روزها شکل جدیدی به خود گرفته است. اگر قبل از این، رسانه هایی مانند تلویزیون و بیلبوردهای خیابانی موثرترین روش برای تبلیغات بودند، امروزه با گسترش پیام رسان ها، روش های قدیمی جای خودرا به روش های نوین داده اند. بدین ترتیب برخی به ارسال پیامک های تبلیغاتی اقدام می کنند، برخی تماسهای تبلیغاتی را جایگزین کرده اند و بعضی از شبکه های اجتماعی پرمخاطب برای تبلیغات استفاده می نمایند.
یکی دیگر از روش های تبلیغات، استفاده از اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. اینفلوئنسرها کاربرانی هستند که فالوئرهای زیادی دارند و همین مخاطبان زیاد، سبب می شود کسب وکارها تمایل زیادی به استفاده از تریبون های شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محصول خود داشته باشند. این تبلیغات معمولا با جملاتی مثل «بسیاری از من پرسیده اند این لباست را از کجا خریدی؟» شروع شده و با «لینک زیر را باز کنید تا به صفحه ای که ازش خرید کردم، منتقل شوید» تمام می شوند.
اما بنظر می رسد برخی لینک هایی که در اینستاگرام وجود دارند، صفحات فیشینگی هستند و بدین ترتیب بجای اینکه شما به وب سایتی مطمئن منتقل شوید، آدرس های نامعتبری هستند که اطلاعات بانکی شما را سرقت کرده و در مدت زمان کوتاهی قارد خواهند بود با در دست داشتن اطلاعات شما، حسابتان را خالی کنند.
مجرمان فضای مجازی با استفاده از لوگوها و تیترهای رسمی از بانک ها و مؤسسات مالی معتبر درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از جانب خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی می توانند به حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کنند. در کلاهبرداری به روش فیشینگ، کلاهبرداران با راه اندازی سایت های جعلی که شبیه به سایت های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده های مالی اقدام می کنند.
فیشینگ امکان دارد از طرف افراد آشنا و دوستان ارسال شود، لینک های فیشینگ امکان دارد به صورت پیغام یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی، تحت پوشش وب، سایت های خیریه، برنامه های پیغام فوری اجناس و کالا با قیمت مناسب و ارسال بلاعوض یا بوسیله پیام کوتاه برای کاربران ارسال شود. بنا بر این کاربران همواره باید آدرس این درگاه ها را با دقت بررسی نمایند.
همین طور بگفته کارشناسان، از دیگر موارد امنیتی این است که هر ایمیلی را باز نکرده و روی هر لینکی کلیک نکنیم، آدرس سایت ها را دقیق چک نماییم که همان آدرس مورد نظر باشد، زمانی که یک سایت ما را به مرحله پرداخت هدایت می کند، دقت نماییم که مثل همان نوشته شده باشد. در نهایت این که سیستم عامل و مرورگرمان را همیشه به روز نماییم و آنتی ویروس اصلی و معتبر داشته باشیم که خاصیت های امنیت اینترنتی همچون خاصیت حفاظت در مقابل وب سایت ها و لینک های آلوده داشته باشد و بتواند حملات فیشینگ را تشخیص دهد.

منبع: