Rate this post

به گزارش عاشق وب اخیرا اخبار و شایعات جدیدی انتشار یافته که نشان داده است گوشی هوشمند و پرچمدار جدید هواوی از بعضی از سرویس های اختصاصی گوگل همچون جیمیل، گوگل مپ و گوگل پلی استور پشتیبانی نمی نماید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، گوشی هوشمند هواوی میت ۳۰ پرو (Huawei Mate ۳۰ Pro) جدیدترین محصول پرچمدار این شرکت چینی بزرگ به حساب می آید که طبق آخرین اخبار و گزارش های انتشار یافته در مجله فوربس مقرر است در تاریخ ۱۹ سپتامبر سال جاری میلادی از جانب هواوی معرفی و رونمایی شود.
حالا اخیرا Nikkei Asian Review گزارش جدیدی منتشر نموده است که گویای شوک جدیدی است که احیانا شرکت هواوی می خواهد به بازارهای جهانی، کاربران و علاقمندان به حوزه گوشیهای هوشمند و فناوری وارد کند و آن چیزی جز نتایج اختلافات و محدودیت های اعمال شده از جانب دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نیست.
به نظر می آید که گوشی هوشمند و پرچمدار جدید هواوی میت ۳۰ پرو علیرغم بهره مندی از سیستم عامل اندروید، از بعضی از بهترین و پرکاربردترین سرویس های توسعه داده شده توسط گوگل همچون پلی استور، گوگل مپ و پست الکترونیک جی میل محروم خواهد بود.
چندماه پیش بود که پس از انتشار لیستی از شرکت های ممنوعه برای تجارت از جانب دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در آن نام هواوی هم به چشم می خورد. گوگل هم بعنوان شرکت توسعه دهنده سیستم عامل اندروید با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که مجبور خواهد بود مطابق قوانین و محدودیت های جدید ایالات متحده عمل کرده و لایسنس سیستم عامل اندروید را برای هواوی لغو کند.
هواوی که در یک سال گذشته از جانب دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و سایر متحدانش به شدت تحت فشار قرار گرفته است، چندی قبل پس از اعمال تحریم و محدودیت های جدید از جانب وزارت بازرگانی آمریکا و لغو لایسنس استفاده از سیستم عامل اندروید از جانب گوگل که به دنبال آن صورت گرفت، اعلام نمود که در صورت ممنوعیت استفاده از اندروید قادر خواهد بود سیستم عامل دیگری را جایگزین کند تا بدین وسیله از وابستگی به غول های تکنولوژی آمریکایی همچون گوگل خویش را برهاند.
این سیستم عامل که هانگ منگ نام دارد، قرار بود برنامه دوم و راه فراری برای هواوی از تحریم های سخت گیرانه آمریکا باشد اما حالا به نظر می آید که پس از وعده ترامپ به برداشتن تحریم ها به دنبال ملاقات سران چین و ایالات متحده در نشست گروه ۲۰، نظر هواوی هم در اینباره تغییر کرده است و نمی خواهد آنرا جایگزین سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید کند.
گفته می شود که سیستم عامل اختصاصی هانگ منگ هواوی، از چند سال پیش در دستور کار این غول تکنولوژی چینی قرار داشته و به منظور رهایی از وابستگی به سیستم عامل غول های تکنولوژی آمریکایی همچون اندروید گوگل و آی او اس اپل، برای محصولات و گوشیهای هوشمند این برند در حال توسعه بوده است. اما تشدید نگرانی های امنیتی و همینطور اعمال تحریم و محدودیت های جدید تجاری ضد هواوی، باعث شد باری دیگر مسئله توسعه و عرضه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه قوت بگیرد و بعنوان چاره ای برای مقابله با تحریم های آمریکا در نظر گرفته شود.