Rate this post

به گزارش عاشق وب آژانس فضایی آمریکا و اروپا قصد دارند با همکاری یکدیگر زمین را از شر برخورد سیارک های خطرناک حفظ کنند و شاید یک روز بتوانند زمین و نوع بشر را نجات دهند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، اگر بشریت می خواهد سیارک های خطرناک را متوقف نماید، کشورها باید با هم همکاری کنند و خوشبختانه این اتفاق در حال رخ دادن است.
تیم های مربوطه از آژانس های فضایی آمریکا(ناسا) و اروپا(ESA) هفته آینده در رم برای گفتگو در مورد ارزیابی انحراف سیارک ها به منظور پیشگیری از برخورد با زمین و آغاز یک مأموریت تحقیقاتی مشترک جهت بررسی امکان برخورد دادن عمدی یک فضاپیما به سطح سیارک دیدار می کنند.
آنها در این پروژه قصد دارند تا مدار یکی از دو سیارک “دیدیموس”(Didymos) را بین زمین و مریخ منحرف کنند و با ایجاد یک برخورد، اثر ضربه ناگهانی بر سیارک را به صورت مؤثرتر مشاهده کنند تا در آینده بتوانند آنرا بهتر مدیریت کنند.
ناسا این برخوردگر موسوم به “DART” را آماده خواهد نمود. این برخوردگر در تابستان ۲۰۲۱ پرتاب می شود و با سرعت ۲۳ هزار و ۷۶۰ کیلومتر بر ساعت به سیارک کوچک تر دوقلوهای “دیدیموس” برخورد خواهد نمود. سپس یک تاسواره ایتالیایی موسوم به “لیسیاکیوب”(LICIACube) لحظه برخورد را مطالعه خواهد نمود.
آژانس فضایی اروپا(ESA) هم در اکتبر سال ۲۰۲۴ یک کاوشگر به نام “هرا”(Hera) را جهت بررسی سیارک هدف همچون دهانه بوجود آمده توسط ضربه، جرم سیارک و یک کاوشگر راداری که برای نخستین بار برای سیارک ها اجرا می شود، مورد آزمایش قرار خواهد داد. رسیدن “هرا” به این سیارک حدودا دو سال طول خواهد کشید.
دانشمندان این جفت سیارک را با دقت انتخاب کردند، چونکه آزمایش آنها آسان بود. سیارک کوچک تر آن قدری آرام می چرخد که برخورد DART بتواند مدارش را به میزان قابل توجهی منحرف کند.
البته که تفاوت بزرگی بین آزمایشی مانند این و یک بحران واقعی وجود دارد. در حالیکه برخورد فرضی همین سیارک هم می تواند صدمات جدی به زمین و ساکنانش وارد کند، اما یک سیارک کوچک و کند است. ازاین رو سیستم های ایجاد انحراف آینده باید بتوانند سیارک های خیلی بزرگ تر و سریع تری را منحرف کنند. این یک گام مهم به سمت یک سیستم دفاعی مناسب برای حفظ حیات زمین و انسان ها است.