Rate this post

به گزارش عاشق وب معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: خوشبختانه سیاست هایی خوبی در وزارت صنعت و معدن در جهت پشتیبانی از تولیدات برندهای داخلی و برندسازی شکل گرفته است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، پیمان الماسی در مراسم رونمایی از دو مدل گوشی تازه ساخت شرکت آلفاموب استان کردستان با اشاره به تولید یک درصد گوشی مورد نیاز کشور در داخل، اظهار نمود: کشورمان نیازمند ۲۴ میلیون گوشی است که حدود ۲۰۰ هزار گوشی هم اکنون تولید می شود و ما در این زمینه کمبود داریم.
وی ادامه داد: خوشبختانه سیاست هایی خوبی در وزارت صنعت و معدن در جهت پشتیبانی از برندهای داخلی و برندسازی شکل گرفته است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد: هم اکنون تعرفه واردات تلفن همراه پنج درصد بوده اما تعرفه قطعات آن ۱۵ درصد است که این مسئله باید اصلاح گردد.
وی افزود: اگر بتوانیم تعرفه واردات تلفن همراه را به ۲۰ درصد افزایش دهیم بطور قطع تولید داخلی توجیه اقتصادی خواهد داشت که از جانب وزارت خانه هم این مسئله پیگیری خواهد شد.

الماسی، یکی دیگر از سیاست های وزارت صنعت معدن را ورود سرمایه گذاران خارجی به داخل کشور دانست و اظهار داشت: به علت تحریم ها بعضی از شرکت های خارجی بازار ایران را ترک می کنند که نیاز هست از برندهای داخلی حمایت شود.
ایشان در ادامه با بیان اینکه ۲۰ هزار گوشی را تابحال برای شرکت آلفاموب ثبت سفارش کرده ایم، افزود: معافیت گمرکی برای قطعات موردنیاز و همینطور سرمایه در گردش هم برای این شرکت لحاظ خواهد شد.
معاون صنایع سازمان صنعت معدن کردستان با تاکید بر حمایت این سازمان از تولیدات داخلی، اظهار داشت: شهر بانه قطب تولید لامپ کم مصرف در کشور است و این شهر ۶۰ درصد، بالغ بر ۱۰ میلیون لامپ کم مصرف کشور را تولید می کند.
وی با اشاره به اینکه در بحث صادرات مشکل خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: ثبت سفارش و تایید واردات هم در اختیار استان است و از این مقوله هم حمایت می نماییم.
علی خداویسی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، هم در ادامه اظهار نمود: فعالیت های شرکت های بومی همچون آلفاموب به اشتغال پایدار تبدیل خواهد شد چون از پایه درست شکل گرفته است.
ایشان در ادامه اجرای طرح ریجستری را در کاهش قاچاق گوشی همراه بسیار اثرگذار دانست و اظهار داشت: نسیت به سال قبل شاهد ۸۰ الی ۹۰ درصد کاهش قاچاق گوشی همراه در کشور بوده ایم.

دو مدل گوشی همراه تولید داخلی (A هشت پلاس و T وان) محصول شرکت آلفاموب با همکاری گروه تجاری بلووم در استان کردستان رونمایی گردید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، آلفاموب یک شرکت بومی استان کردستان و تولیدکننده تلفن همراه و تبلت در ایران است که شامگاه شنبه(۹ شهریورماه) با برگزاری مراسمی، از دو مدل گوشی جدید خود رونمایی نمود.
مدیرعامل شرکت آلفاموب در این مراسم اظهار نمود: شرکت آلفاموب از سال ۹۴ تاسیس شده است که تابحال بیشتر از شش مدل گوشی را تولید کرده و علاوه بر این امشب هم از دو مدل دیگر خود رونمایی خواهد نمود.
سید دانیال حسینی، اضافه کرد: در گذشته تولید گوشی آلفاموب فقط در کردستان صورت می گرفت و توزیع آن در استان نبود، اما به لطف شرکت تجاری بلووم که با ما همکاری می کند، هم اکنون این گوشیها نه تنها در کردستان، بلکه در تمام بازار ایران توزیع می شوند.
وی، ظرفیت تولید سالانه این شرکت را بالغ بر ۵۰ هزار دستگاه موبایل و ۵۰ هزار دستگاه تب لت اعلام نمود و اظهار داشت: تابحال به این میزان تولید دست نیافته ایم اما در یک ماه اخیر تولید ماهانه خویش را از ۲ هزار گوشی به ۱۶ هزار گوشی ارتقاء داده ایم.
مدیرعامل شرکت آلفاموب همینطور با اشاره به اینکه گارانتی محصولات خویش را از ۱۲ ماه به ۱۸ ماه افزایش داده ایم، اعلام نمود: شرکت آلفاموب به صورت مستقیم برای ۲۰ نفر و غیرمستقیم ۱۵۰ نفر اشتغال بوجود آورده است.
وی ادامه داد: چشم انداز بعدی ما صادرات به کشورهای همسایه همچون کردستان عراق است که در این راستا حتی برای کُردزبان ها منوی کُردی را هم بر روی گوشی هایمان لحاظ می نماییم.
حسینی، با اشاره به اینکه گام بعدی ما در واحد تحقیق و توسعه این شرکت، تولید گوشیهای باکیفیت و در خور شان ایرانی هاست، افزود: هر ماه الی یک ماه و نیم یک مدل گوشی جدید را طراحی می نماییم و همینطور زیرساخت های خویش را ارتقا می دهیم که تا سال ۹۹ گوشیهای هوشمند دیگری را هم طراحی و به بازار عرضه نماییم.
ایشان در ادامه سخنان خود، اجرای طرح ریجستری را در افزایش تولید داخلی و پیشگیری از قاچاق گوشی بسیار اثرگذار دانست و اظهار داشت: هم اکنون با عنایت به بحث تحریم ها و سختی واردات، هدف ما ارزآوری برای ایران است و اینکه گوشی ایرانی را به کشورهای خارجی صادر نماییم.
مدیرعامل شرکت آلفاموب تصریح کرد: ما به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی هستیم که در این راستا با شرکت های چینی و کره ای قراردادهایی را منعقد کرده ایم که همچون مفاد آن انتقال دانش و تکنولوژی تولید گوشی همراه به داخل کشورمان است.
او در آخر با اشاره به اینکه هم اکنون مواد اولیه ما را از کشورهای خارجی وارد می شود، اظهار داشت: در سطح دنیا شرکت های بزرگ تولید گوشی همراه هم قطعات موردنیاز خویش را جمع آوری می کنند و هیچکدام گوشی ۱۰۰ درصد ساخت کشور خویش را ندارند اما گام بعدی ما این است که بعضی از قطعات موردنیاز را هم بتوانیم در داخل تولید نماییم.
علیرضا نیک نفس، مدیر فروش گروه تجاری بلووم هم در ادامه اظهار نمود: گروه تجاری بلووم از سال ۵۵ به نام تجارت خانه حاج قاسم فعالیت خویش را در کشور شروع کرده است که ابتدا ماشین های اداری، سپس کامپیوتر و لوازم تجاری را وارد کشور می کرد.
وی ادامه داد: این شرکت بعد از آن در زمینه واردات گوشی همراه و همینطور تولید داخلی فعالیت خویش را ادامه داده است.
نیک نفس عنوان کرد: گروه تجاری بلووم هم اکنون چهار برند گوشی همراه آلفاموب، شیائومی، لیگو و میزو را پشتیبانی و در کشور به فروش می رساند.
مدیر فروش گروه تجاری بلووم با اشاره به خدمات بعد از فروش این شرکت در تمامی شهرهای ایران، تصریح کرد: هم اکنون در تمامی استان ها نمایندگی داریم و از دو سال پیش هم با شرکت آلفاموب همکاری خویش را در کردستان آغاز کرده ایم.