Rate this post

عاشق وب: سهم برندهای تولیدکننده موبایل در طول یک دهه اخیر شاهد تغییرات قابل توجهی در بازارهای جهانی بوده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، از آنجایی که بازار جهانی گوشی های هوشمند که در سال های اخیر با رکود قابل توجهی روبه رو شده است، خیلی از شرکت های تولیدکننده موبایل در تلاشند با ارائه و افزودن قابلیت و تکنولوژی های جدید و منحصر بفرد نظر و توجه کاربران و مشتریان را به سمت خود جلب کنند و بدین ترتیب سهم بیشتری از بازار کشورهای مختلف در جهان را به خود اختصاص دهند.
با اینکه روزگاری نوکیا یکی از بزرگترین شرکت های تولید و عرضه کننده موبایل در جهان به شمار می آمد، اما در سال های اخیر شاهد یک رکود و کاهش بی سابقه در میزان فروش محصولاتش بوده که البته با همکاری شرکت اچ ام دی گلوبال توانست تا حد زیادی فعالیت اندک خود در یک دهه اخیر را جبران کند و سهم خود در بازارهای جهانی موبایل ر احیا کند.
کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا اخیرا با انتشار گزارش و نموداری اهتمام کرده اند که سهم برندهای مختلف تولیدکننده موبایل را در طول یک دهه اخیر یعنی سه ماهه چهارم ۲۰۰۹ تا سه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی نشان داده و به بررسی آن بپردازند.
برمبنای نمودار زیر، سهم سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ میلادی تنها ۳.۳ درصد از بازارهای جهانی بود در صورتیکه نوکیا ۳۸.۶ درصد، اپل ۱۶.۱ درصد، بلک بری ۱۹.۱، اچ تی سی ۴.۵ درصد و سایر برندها نیز ۱۷.۶ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند.

با نگاهی اجمالی و مختصر به این نمودار، به وضوح دیده می شود که روند استقبال کاربران و مشتریان از گوشیهای نوکیا در طول سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی به شدت رو به کاهش بوده به شکلی که پس از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ می توان اظهار داشت که نوکیا دیگر سهمی از فروش در بازارهای جهانی نداشته است.
بر اساس گزارش وب سایت phonearena، نقطه مقابل نوکیا، شرکت سامسونگ است که در طول یک دهه اخیر به شدت روندی صعودی و رو به رشد را تجربه کرده است به شکلی که سهم آن در آخرین فصل ۲۰۰۹ تنها ۳.۳ درصد از بازار بود و در دومین فصل از سال جاری میلادی ۲۲.۷ درصد گزارش شده و همانطور که در اخبار و گزارش های پیشین نیز ذکر شده بود، سامسونگ سالهاست که در جایگاه نخست تولید و عرضه کنندگان گوشیهای هوشمند در جهان قرار گرفته است و طبق آمار، این شرکت کره ای موفق شد در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۲۹۲ میلیون دستگاه به فروش برساند.
در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، پس از سامسونگ، هواوی با ۱۷.۶ درصد، اپل ۱۰.۱ درصد، شیائومی ۹.۷ درصد و اوپو ۸.۹ درصد توانسته اند برترین رتبه های تولیدکنندگان موبایل در جهان را از آن خود کنند.
همین طور روندهای دیگر قابل مشاهده در این نمودار، ظهور برندهای چینی تولیدکننده موبایل در سال های اخیر است که توانسته اند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

منبع: