Rate this post

به گزارش عاشق وب اپل اخیرا اعلام نموده که می خواهد قابلیت امنیتی جدیدی را به سیستم عامل iOS.۱۳ بیاورد تا آمادگی پیش فرض برای پاسخ های صوتی در تمامی پیام رسان ها را لغو و متوقف نماید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، اپل که به حفاظت از حریم خصوصی و امنیت سایبری کاربران خود شهرت فراوانی دارد، اخیرا اعلام نموده است که می خواهد قابلیت امنیتی جدیدی را به پلت فرم نسخه جدید سیستم عامل آی اواس (iOS ۱۳) اضافه کند تا قابلیت پیشین آمادگی پیش فرض پاسخگویی صوتی خودکار را در تمامی اپلیکیشن های پیام رسان همچون فیسبوک مسنجر و واتس اپ لغو و متوقف نماید.
بر مبنای گزارشی که در تک رادار آمده است، به نظر می آید که اپل به دو دلیل تصمیم به اقدام مذکور گرفته است که یکی از آنها، عملکرد دستگاه و دیگری حفاظت از امنیت سایبری است. اپل بر این باور است که قابلیت آمادگی پیش فرض برای پاسخگویی صوتی خودکار احتمال شنود صدای کاربران توسط هکرها و مجرمان سایبری را زیاد می کند.
همینطور کارشناسان فعال در حوزه فناوری اعتقاد دارند که عمر باتری گوشیهای هوشمند در صورتیکه به صورت پیش فرض برای پاسخگویی صوتی آماده باشند، به شدت کاسته می شود ازاین رو اقدام و تصمیم جدید اپل می تواند تا حد زیادی به کاربران گوشیهای آیفون کمک نماید تا عملکرد باتری، گوشی و سیستم عامل خویش را بهبود ببخشند.
البته به عقیده بسیاری دیگر از تحلیلگران، این اقدام جدید اپل می تواند به ضرر خیلی از شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن های پیام رسان همچون فیسبوک تمام شود چونکه این توانایی از روی پیام رسان هایی نظیر فیسبوک مسنجر و واتس اپ هم تاثیر گذار خواهد بود و باعث لغو و توقف قابلیت مذکورخواهد شد.
آنها همینطور در ادامه افزودند که امکان دارد اپل این کار را برای مقابله با فیسبوک که سال قبل در رسوایی امنیتی و سرقت اطلاعات کاربرانش دست داشت، انجام خواهد داد تا دست شرکت های خاطی را که در سرقت اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانشان نقش داشتند، کوتاه کنند.