Rate this post

به گزارش عاشق وب بر مبنای آمار و گزارش های انتشار یافته از جانب موسسه تحقیقاتی حسگر تاور، یوتیوب اولین و برترین اپلیکیشن در حوزه فیلم و محتوای آنلاین در فصل دوم ۲۰۱۹ شناخته و ارائه شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، یوتیوب که بدون شک بزرگترین و محبوب ترین برنامه در حوزه فیلم و محتوای آنلاین در جهان به حساب می آید، از لحاظ درآمدزایی در صدر لیست اپلیکیشن های مشابه حاضر در بازار جای گرفته است.
گوگل بعنوان شرکت توسعه دهنده یوتیوب حالا موفق شده است بار دیگر عنوان پردرآمدترین سرویس در حوزه پخش محتوای آنلاین و ویدیو را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از آن یوتیوب کند و با ثبت عملکرد موفقیت آمیز یوتیوب و جلب رضایت کاربران و مخاطبان در سراسر جهان، افتخاری دیگر را برای این سرویس محبوب به ارمغان بیاورد.
این آمار و گزارش ها که از جانب کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی حسگر تاور منتشر و عرضه شده است، نشان داده است که یوتیوب همچنان در صنعت محتوای ویدیویی آنلاین در جهان یکه تازی می کند و هیچ یک از برنامه های مشابه نتوانسته هنوز جای آنرا بگیرد و یا به رقابت با آن بپردازد.
در این گزارش همینطور میزان استفاده کاربران در بعضی کشورهای مهم و بزرگ نظیر ایالات متحده آمریکا، انگلستان و ژاپن هم ذکر شده است. بعنوان مثال، کاربران آمریکایی در این بازه زمانی ۷۰ درصد از درآمد این سرویس محبوب اشتراک ویدیو را می سازند این در حالیست که سهم ژاپنی ها ۷ درصد و انگلیسی ها ۴ درصد از درآمدزایی یوتیوب بوده است. یکی از تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی خاطرنشان کرده است که یوتیوب ۱۳۸ میلیون دلار از درآمد خویش را از پرداخت کاربران در بعضی کشورها به دست آورده است.
وی همینطور افزود: با مقایسه آمار و ارقام مربوط به مدت مشابه ۲۰۱۹ با سال پیش از آن، می توان دریافت که درآمدهای یوتیوب در این بازه زمانی با یک رشد ۲۲۰ درصدی مواجه بوده است.
بعد از یوتیوب، اپلیکیشن ویرایش ویدیو Kwai، تیک تاک، ۱۷life AF، PicsArt، فیس تون۲، توئیچ، وی اس سی او، ویگو ویدئو و اینستا سایز قرار گرفته اند که به ترتیب در جایگاههای دوم تا دهم جدول رده بندی پردرآمدترین اپلیکیشن های حوزه ویدیو و محتوای تصویری قرار گرفته اند.

درآمد این اپلیکیشن ها در پلتفرم فروشگاه آنلاین اپ استور اپل شباهت بسیار زیادی به مجموع درآمد آنها از همه پلتفرم ها دارد در حالیکه ترتیب درآمدزایی آنها از گوگل پلی استور متفاوت می باشد و دیگر یوتیوب در این لیست جایگاهی ندارد.
در لیست انتشار یافته در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، یوتیوب و kwai در همین جایگاههای فعلی خود در فصل دوم ۲۰۱۹ قرار داشتند با این تفاوت که اپلیکیشن تیک تاک با ارتقای جایگاه خود، در رتبه سوم ایستاد.