Rate this post

به گزارش عاشق وب قابلیت شارژ بی سیم یکی از جدیدترین فناوری های به کاررفته در گوشیهای هوشمند پرچمدار و جدید است که به نظر می آید از استقبال بی نظیری هم از جانب کاربران برخوردار خواهد شد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، قابلیت شارژ بی سیم یکی از آن دسته قابلیت های جدید و منحصر بفردی است که خیلی از شرکت های تکنولوژی همچون اپل درتلاشند باتوسعه و عرضه هرچه زودتر آن، تغییر و تحولات جدیدی را در عرصه گوشیهای هوشمند و شارژ محصولات الکترونیکی ایجاد کنند.
حالا در گزارشی که در وب سایت zendure آمده است، به گوشیهای هوشمندی که تا ماه مه ۲۰۱۹ میلادی به قابلیت شارژ وایرلس یا بی سیم موسوم به Qi Wireless Charging مجهز شده اند، اشاره شده است تا کاربران و علاقمندان از مدلهای موجود و کنونی در بازارهای بین المللی برای خریداری و استفاده از قابلیت مذکور در گوشیهای هوشمند آگاه شوند.
در زیر به مرور و معرفی بعضی از مدل گوشیهای هوشمندی که به این توانایی تجهیز شده اند، خواهیم پرداخت:
۱٫ اپل: آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس، آیفون ۱۰ ( ایکس)
۲٫ سامسونگ: گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۹ پلاس، گلکسی نوت ۵، گلکسی نوت ۸، گلکسی اس ۸، گلکسی ۸ پلاس، گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۷ اکتیو، گلکسی اس ۷ اج، گلکسی اس ۶، گلکسی اس ۶ اج
۳٫ ال جی: وی ۳۰، جی۶، جی۴، جی۳
۴٫ گوگل: نکسوس ۴، ۵، ۶ و ۷
۵٫ بلک بری: پریو، زد ۳۰
۶٫ موتورولا: دروید مکس، دروید مینی، دروی توربو، دروید توربو۲، موتو ایکس فورس
۷٫ نوکیا: ۷۳۵، ۸۳۰، ۹۲۰، ۹۲۸، ۹۲۹، آیکون، ۹۳۰، ۱۵۲۰
۸٫ ایسوس: پدفون اس
فناوری شارژ بی سیم یا (Qi) یک رابط استاندارد توسعه یافته توسط کنسرسیوم شارژ بی سیم برای انتقال قدرت الکتریکی القایی تا فواصل ۴ سانتی متر (۱.۶ اینچ) است.
این سیستم شامل یک پد انتقال قدرت و یک گیرنده سازگار در یک دستگاه قابل حمل است. جهت استفاده از این سیستم، دستگاه تلفن همراه در بالای پد انتقال قدرت قرار می گیرد، که آنرا از راه القای الکترو مغناطیسی شارژ می کند.
دستگاه های گوشی همراهی که از این استاندارد استفاده می نمایند این امکان را به کاربران می دهند تا بدون احتیاج به کابل شارژ و اتصال آن به گوشی، دستگاه خویش را بر روی یک پد مخصوص قرار دهند تا آن در سریع ترین زمان ممکن شارژ شود.
کنسرسیوم شارژ بی سیم در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شد و یک همکاری عضویت-آزاد از شرکت های آسیایی، اروپایی و آمریکایی در صنایع تولیدی مختلف است. هدف آنها ایجاد یک استاندارد جهانی برای تکنولوژی شارژ القایی است.