Rate this post

عاشق وب: سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ارائه «کارنامه» و «پرونده سلامت و بهداشت» دانش آموزان به صورت الکترونیکی از اول مهرماه آگاهی داد و اظهار داشت: این امر در مدارسی که بسترهای الکترونیک آنها برقرار است، صورت خواهد گرفت.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزیر ارتباطات در نمایشگاه الکامپ با اشاره به اینکه کارشناسان دو وزارتخانه با نگاه مثبت برای انجام این تفاهم نامه تلاش کردند اظهار داشت: هوشمندسازی در ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه تکلیف شده است.
وی ادامه داد: اگر به دنبال میهن الکترونیک و توسعه هستیم، کانون آن مدارس هستند. مدرسه موسسه تحول آفرین و کارگزاران تحول، معلمان هستند.
وی با اشاره به شعار تردد امواج بجای تردد افراد اظهار داشت: بهترین راه تحقق این شعار مدارس هستند. حالا ۲۲ درصد مدارس ما هوشمند هستند و ۷۷ هزار مدرسه ما به صورتی به خدمات اینترنتی متصل اند ولی باید این رقم افزایش یابد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کارکردهای مثبت هوشمندسازی و فناوری اطلاعات اظهار داشت: این امر هزینه ها و فعالیت های کیفی را تقویت و بسترهای آموزش را بطور ساده و دقیق فراهم می آورد و قادر خواهیم بود از بخش خصوصی و همین طور خیرین استفاده نمائیم.
حسینی افزود: برای ارتباط رسانی به مدارس و استقرار عدالت اجتماعی نیز از این شبکه می توانیم استفاده نمائیم.
وی با اشاره به اینکه از امروز تلاش جدی خودرا برای عمل به مفاد تفاهم نامه آغاز می نماییم که شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و حاشیه شهرها و روستاها را مدنظر قرار داده است اظهار داشت: در آموزش و پرورش باید برای جامعه مخاطب تبیین نماییم که بین خصوصی سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تفاوت وجود دارد که این اختلاف درباره مدارس غیردولتی هم وجود دارد. ما برای هوشمندسازی اساسا باید از همه ظرفیت ها ازجمله بخش خصوصی، حاکمیت و دولت استفاده نمائیم.
حسینی افزود: شبکه هایی چون سیناروبیک، شبکه تعاملی و… آمادگی مدارس را در یادگیری و یاددهی ارتقاء می دهد.

بگفته وی از اول مهر کارنامه و پرونده سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارسی که بسترهای الکترونیک آنها برقرار است، به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.
حسینی افزود: سر مدرسه را می خواهیم خلوت نماییم. مدارس ما حالا به لحاظ فعالیت های مختلف سرشان شلوغ است و بوسیله بسترهای فناورانه قصد خلوت کردن سر مدارس و آموزش کیفی تعاملی آنها را داریم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره شمار مدارس هوشمند اظهار داشت: بیشتر از ۱۲۲ هزار کلاس درس ما هوشمندسازی شده اند و تخته هوشمند در کلاس ها وجود دارد، البته نرخ برخورداری از امکانات فناورانه متفاوت است؛ در بعضی مناطق به ازای هر صد دانش آموز ۷ کامپیوتر داریم اما در بعضی مناطق به ازای هر صد دانش آموز نیم کامپیوتر وجود دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ۱۲ هزار محتوای آموزشی هوشمند را تولید کرده ایم.

منبع: