Rate this post

عاشق وب: رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است، اظهار داشت: باید بتوانیم در این شرایط با تولیدات پاک و سالم فرزندانمان را نجات داده و نسلی پاک را بپرورانیم.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، علی عسگری در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی که با حضور بیشتر از هزار هنرمند از سراسر کشور در محل تالار انتظار کرمانشاه انجام شد با اشاره به برگزاری نخستین دوره این جشنواره در استان همدان، اظهار داشت: این برای دومین سال پی در پی است که برگزاری این جشنواره را در دستور کار داریم و تلاش این است که این جشنواره به صورت مستمر و در سال های آینده در استان های دیگر تدوام یابد.
وی با اشاره به تأثیرات عمیق پویانمایی بر کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: در همین راستا باید از این مهم غفلت نکنیم و این هنر و صنعت مهم را اولویت کار خود قرار دهیم.
علی عسگری اشاره کرد: این دو هنر با ارزش پویانمایی و برنامه های عروسکی باید جای خودرا در رسانه ملی پیدا کنند و باید تولیدات بیشتری در این دو ژانر داشته باشیم.
رئیس سازمان صدا و سیما اشاره کرد: این امکان وجود دارد که با تولیدات بیشتر و با کیفیت تر، سریال های پویانمایی و حتی سریال های عروسکی جایگزین قسمتی از سریال های معمولی شود.
علی عسگری با اشاره به وجود استعدادهای بسیار در حوزه پویانمایی کشور اشاره کرد: باید با استفاده از این ظرفیت به یکی از قطب های پویانمایی جهان تبدیل شویم.
رئیس سازمان صدا و سیما در همین راستا از مرکز پویانمایی صبا خواست تا تمرکز ویژه ای بر تجمیع هنرمندان این رشته و استفاده از ظرفیت آنها داشته باشد و اشاره کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند در این زمینه یار و مددکار سازمان باشد.
وی به استعدادهای حوزه عروسکی کشور نیز اشاره نمود و اضافه کرد: همانطور که در حال رقم زدن قله های پویانمایی هستیم باید قله های کار عروسکی را نیز بسازیم و خوشبختانه نیروهای با استعداد در این زمینه کم نداریم.
رئیس سازمان صدا و سیما بر ضرورت تدوین سند پویانمایی و برنامه های عروسکی اصرار کرد و اضافه کرد: اگر بخواهیم در این دو حوزه اثرات ماندگار تولید کرده و به حد ایده آل برسیم، باید نقشه راه داشته باشیم و تدوین سند در این عرصه می تواند راهبر ما در این راه باشد.
رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه در تشریح برخی اهداف جشنواره اظهار داشت: هدف نخست جشنواره افزایش تولیدات پویانمایی و عروسکی برای توسعه بازار این دو هنر است، این جشنواره باید موتور پیشران توسعه بازار پویانمایی و برنامه های عروسکی باشد و باید حجم تولیدات این بازار را افزایش دهد.
علی عسگری تعامل و همگرایی میان خانواده پویانمایی و عروسکی را دیگر هدف این جشنواره عنوان نمود و اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره باید این دو صنف به عنوانی صنوفی فاخر و طراز بالا معرفی شوند.
وی رونمایی از آثار جدید و پشتیبانی از شرکت های نوپای پویانمایی را از اهداف دیگر این جشنواره عنوان و اشاره کرد: کشف استعدادهای خلاق نیز دیگر هدف این جشنواره است و باید بتوانیم هرساله هنرمندان جدیدی در این حوزه معرفی نماییم.
علی عسگری از تبادل مطالعات و تحقیقات در دو حوزه پویانمایی و عروسکی در کارگاه ها و میزگردهای جشنواره بعنوان دیگر هدف این جشنواره نام برد و اضافه کرد: با تبادل اطلاعات و نظرها و بررسی آخرین دستاوردها در این دو حوزه بطور قطع گامی به سمت غنی سازی تولیدات پویانمایی و عروسکی برخواهیم داشت.
وی کاهش استفاده از محصولات خارجی و افزایش صادرات محصولات پویانمایی کشور را همچون دیگر اهداف این جشنواره عنوان نمود و اضافه کرد: باید در حوزه پویانمایی جهانی فکر نماییم و برای جهان تولید نماییم.
علی عسگری اضافه کرد: باید بتوانیم فرهنگ ایران و اسلامی مان را بوسیله پویانمایی که هنری تأثیرگذار است به جهان صادر نماییم.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اهمیت محتوای تولیدات پویانمایی و عروسکی اظهار داشت: محصولات این دو هنر زمانی باارزش است که فیلم نامه فاخر برای آن داشته باشیم و بدون فیلم نامه خوب عملاً ثمره تمام کارها به هدر می رود.
وی اضافه کرد: نویسندگان و فیلم نامه نویسان ما باید بتوانند با مطالعات جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخی و فرهنگی فیلم نامه هایی فاخر و جذاب برای تولیدات پویانمایی و عروسکی فراهم آورند.
علی عسگری اشاره کرد: باید محتوای فیلم نامه ها را مهندسی و مدیریت نماییم و فرهنگ ایرانی و اسلامی را از این طریق به نسل های آینده منتقل نماییم.
رئیس سازمان صدا و سیما اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب روح زمانه است و خیلی شیوا گذشته و آینده کشور را ترسیم کرده که باید از این بیانیه برای نوشتن فیلم نامه الهام گرفت.
علی عسگری دستمایه مهم دیگر برای نوشتن فیلم نامه را “رونق تولید” عنوان نمود و اضافه کرد: باید بتوانیم بوسیله پویانمایی فرزندانمان را کارآفرین بار بیاوریم.
وی به هجمه فرهنگی سنگین دشمن اشاره نمود و اضافه کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم و بیشترین هجمه امروزه مقابل حجاب و عفاف مردمان این سرزمین است.
علی عسگری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است، اظهار داشت: باید بتوانیم در این شرایط با تولیدات پاک و سالم فرزندانمان را نجات داده و نسلی پاک را بپرورانیم.

منبع: