Rate this post

به گزارش عاشق وب کارشناسان اخیرا دریافته و اعلام نموده اند که هکرها و مجرمان سایبری با نفوذ به شرکت های کوچک وابسته به شرکت های بزرگ تر، تلاش دارند به زیرساخت های آنها دسترسی پیدا کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، کارشناسان و پژوهشگران امنیتی اخیرا دریافته و اعلام نموده اند که هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از تکنیک جدیدی با عنوان island hopping تلاش دارند به اطلاعات موجود در زیرساخت های شرکت های کوچک تر وابسته به شرکت های بزرگ تر نفوذ و دسترسی پیدا کنند تا بتوانند به اطلاعات پرارزش شرکت های بزرگ تر دسترسی پیدا کرده و آنها را به سرقت ببرند.
بر مبنای یافته های این محققان، هکرها با بهره گیری از تکنیک مذکور تابحال توانسته اند به اطلاعات شرکت های فعال در حوزه های مختلف نفوذ یابند که در این میان ۴۲ درصد از شرکت های مالی، ۳۲ درصد از شرکت های تولیدی و ۳۲ درصد از شرکت های خرده فروشی هک شده و هکرها و مجرمان سایبری موفق شده اند به داده های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
طبق اعلام وب سایت itpro، کارشناسان امنیتی هم از افزایش روز افزون حملات هکرها با استفاده این روش به شرکت های مختلف اخطار داده و از آنها خواسته اند هرچه سریع تر به افزایش ارتقای سطح امنیت سایبری و محافظت از اطلاعات محرمانه و فوق سری خود اقدام نمایند.
آنها همینطور در گزارش های خود اعلام نموده اند که الان در بالغ بر نیمی از حملات سایبری در جهان از این روش استفاده می شود.