Rate this post

به گزارش عاشق وب معاون فنی پلیس فتای ناجا از پیگیری برای اجرای طرح سلامت سایبری اپلیکیشن ها، کانال ها و شبکه های اجتماعی اطلاع داد.
سرهنگ علی نیک نفس در گفتگو با ایسنا در مورد نحوه اصالت سنجی و تشخیص امنیت اپلیکیشن های موجود در شبکه ها و سایت های عرضه دهنده نظیر کافه بازار و…، اظهار داشت: با عنایت به تعدد توسعه دهندگان و عرضه کنندگان اپلیکیشن ها، پلی فتا استانداردهای مربوط به ایمن سازی و امنیت اپلیکیشن ها را به سایت های انتشاردهنده عرضه کرد و آنها موظفند کنترل های لازم را در این خصوص انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه این سایت ها باید از هویت توسعه دهنده تا دسترسی های اپلیکیشن عرضه شده و… بررسی نمایند، اظهار نمود: در این خصوص چک فهرست هایی وجود دارد که تمامی موارد داخل آن باید بررسی شود.
سرهنگ نیک نفس درباره اینکه مردم چطور می توانند اپلیکیشن های مطمئن را شناسایی کنند، به ایسنا اظهار داشت: طرح «صلاحیت سایبری» در دست پیگیری است و در صورت اجرا، مشابه اتفاقی که در مورد نماد الکترونیک رخ داد، در این مورد هم رخ می دهد.
معاون فنی پلیس فتای ناجا این را هم اظهار داشت: ما در حال بررسی این طرح هستیم و در صورت اجرا اپلیکیشن ها، گروه ها و کانال های کسب و کار و.. را شامل می شود. در مجموع می توان گفت طرح صلاحیت سایبری بیشتر حوزه های فنی و امنیت سایبری را پوشش می دهد.