Rate this post

عاشق وب: بنظر می رسد که سیاست های درست و بهنگام اتخاذ شده توسط اپل، میزان تقاضا و فروش آیفون در چین را برخلاف آنچه تحلیلگران پیش بینی کرده بودند، به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، جنگ تجاری چین و آمریکا و تنش های سیاسی که میان این دو کشور وجود دارد در چند ماه اخیر بیشتر از پیش شعله ور شده و قربانی های مختلفی نیز از خود بر جای گذاشته است که در این میان شرکت های تکنولوژی و تولید کننده موبایل همچون اپل بیشترین ضرر و زیان را متحمل شده اند.
خیلی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری با عنایت به وضع موجود تحت تأثیر جنگ تجاری میانه چین و آمریکا پیش بینی کرده بودند که کاربران چینی به احتمال زیاد به خاطر پشتیبانی از شرکت هواوی و همین طور وارد کردن ضربه مهلکی به شرکت آمریکایی اپل که سهم بزرگی از بازار این کشور را در اختیار دارد، محصولات اپل همچون گوشیهای هوشمند آیفون را تحریم و بایکوت کنند تا بدین ترتیب بتوانند واکنش و اقدام متقابلی در مقابل تحریم های خصمانه و یکجانبه آمریکا مقابل شرکت چینی هوآوی اتخاذ کنند.
اما حالا تازه ترین گزارش های انتشار یافته از سویی وب سایت اپل اینسایدر حاکی می باشد که اپل توانسته است با سیاست گذاری های بموقع و درست از بایکوت کاربران چینی و کاهش تقاضای آیفون در این کشور پهناور جلوگیری به عمل بیاورد و جلوی ضرر و زیان میلیاردی این شرکت بزرگ آمریکایی را بگیرد.
کیتی هوبرتی، تحلیلگر مؤسسه مورگان استنلی آماری از افزایش کاربران فعال آیفون در چین عرضه کرده است که وضعیت آینده این شرکت را در چین امیدوار کننده توصیف می کند. طبق این گزارش، اپل با رشد قابل قبولی سهم خودرا در بازار چین افزایش داده است البته این در شرایطی است که آمار کنونی رشدی کمتر از روال ۴ ماه گذشته اپل را نشان داده است.
وی در قسمتی از گزارش خود نوشت: بنظر می رسد که سیاست گذاری های درست اپل که همچون مهم ترین آنها می توان به کاهش قیمت آیفون در این کشور، افزایش استفاده از ابزارهای مالی، کاهش مالیات بر ارزش افزوده و در آخر جلب اعتماد کاربران اشاره نمود که همگی منجر به رشد تقاضا و فروش محصولات این شرکت شد و آنرا از خطر از دست دادن سهم خود در بازار چین نجات داد.
او همینطور در بخش دیگری از گزارش خود به احتمال ارائه آیفون مجهز به قابلیت شبکه ۵G در سال ۲۰۲۰ اشاره نمود و آنرا همچون دلایلی برای امیدواری به آینده این شرکت آمریکایی بیان کرد و درباره ارزش سهام اپل نیز قیمت ۲۳۱ دلار را در نظر گرفت.
این گزارش در حالی منتشر می شود که در فصل منتهی به دسامبر ۲۰۱۸ سال گذشته، ۱۵ درصد از میزان فروش گوشیهای آیفون در چین ریزش داشت که اپل این کاهش را تقصیر چینی ها انداخت اما حالا با عنایت به تحلیل های جدید کارشناسان بنظر می رسد که دوران ریزش بی سابقه فروش گوشیهای آیفون در چین به آخر عمر خود نزدیک شده و اپل آینده نسبتاً درخشان تری را در پیشرو خواهد داشت.
هواوی که بزرگترین تولید کننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه کننده موبایل در جهان شمرده می شود در طول یک سال اخیر از طرف دولت ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و خیلی از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته و خیلی از این کشورها شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و بعضی از کشورهای اروپایی استفاده و فروش محصولات هوآوی و نصب تجهیزات مخابراتی و بطور کلی فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام نموده بودند اگرچه دولت چین به شرکت هوآوی همه این اتهامات را بارها تکذیب کرده اما بنظر می رسد که نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف همچون این اپراتور مخابراتی همچنان وجود دارد و دست و پای این شرکت را برای فعالیت در بازارهای جهانی به شدت بسته است.
پس از اعلام تحریم های جدید مقابل هواوی از طرف آمریکا موج جدیدی از واکنش های شدید کاربران و شهروندان چینی در شبکه های اجتماعی به وجود آمد که همگی از دولت چین خواهان اقدامات متقابل که به اقتصاد و تکنولوژی آمریکا ضربه بزند، شدند که همچون مهم ترین آنها می توان به بایکوت و تحریم محصولات عرضه شده توسط اپل اشاره نمود.

منبع: