Rate this post

به گزارش عاشق وب مودم های جیبی مدتی است که دیگر در بازار موجود نیستند و دلیل عمده ی آن هم مشکلات ارزی ذکر شده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مودم های جیبی، مودم هایی هستند که می توان در آن سیمکارت قرار داد و با عرضه نسل ۳ و ۴ اینترنت مورد استقبال بسیار قرار گرفتند. استفاده از مودم جیبی در حال سفر و یا هنگامی که اتصال از راه تلفن ثابت و یا اینترنت ثابت دلخواه نیست، می تواند برای اتصال به اینترنت مورد توجه قرار گیرد. علیرغم این به نظر می آید اخیراً مودم های جیبی در بازار کم یاب و به تعبیری نایاب شده اند.
درواقع با افزایش نرخ ارز از یک سال گذشته، تقریباً تمامی کالاها گرفتار تغییرات اساسی در قیمت شدند و وسایل الکترونیکی هم از این قاعده مستثنی نبودند. حتی به علت این که کالاهای حوزه فناوری اطلاعات عمدتاً وارداتی هستند و برای وارد کردن آنها، نیازمند ارز هستیم، وسایل الکترونیکی از گوشی و لپ تاپ تا مودم ها هم تحت تأثیر این افزایش نرخ ارز قرار گرفتند.
از طرفی با عنایت به تغییر قیمت دلار، قیمت مودم ها گرفتار تغییر جدی شده است؛ به نحوی که اگر مودمی تا قبل از افزایش نرخ ارز ۲۰۰ هزار تومان بود، با این تغییرات به قیمت ۷۰۰ هزار تومان رسید و مشترک دیگر برایش توجیه ندارد که بخواهد چنین هزینه ای بدهد. از سوی دیگر تأمین ارز برای خریداری مودم و وارد کردن آن به بازار هم گرفتار مشکل است.
در این زمینه محمدرضا منصوری – معاون فروش شرکت ارتباطات ایرانسل- به ایسنا اظهار داشت: با عنایت به مشکلات بازار ارز، مدتی در عرضه مودم های همراه ایرانسل مشکلاتی بوجود آمده بود، اما با عنایت به برطرف شدن موارد پیش رو و همینطور همکاری هایی که با تولیدکنندگان داخلی شروع کرده ایم، امیدواریم بزودی مودم های همراه جدید برای مصرف کاربران وارد بازار شود.