Rate this post

به گزارش عاشق وب ناو باربری اسپیس ایکس پس از به انتها رسیدن سفر فضایی حدود ۳۰ روزه اش و تقریباً ۵ ساعت بعد از جدا شدن از ایستگاه فضایی بین المللی، با کمک چترنجات در ناحیه جنوب غربی لس آنجلس در اقیانوس آرام فرود آمد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، بازوی مکانیکی کانادآرم، آنرا در ساعت ۱۶۰۱ روز دوشنبه از واحد هارمونی در ایستگاه فضایی بین المللی جدا کرد سپس مرکز هدایت پرواز در هیوستن، اداره دراگون را بر عهده گرفت و با سه بار شلیک موشک های کنترل، سفینه را از مجتمع مداری دور و در راه فرود قرار داد.
در زمان ورود مجدد به زمین، سپر ویژه ضد حرارتی دراگون از این سفینه در مقابل حرارت فوق العاده محافظت کرد. از جانب دیگر زاویه بازگشت، سرعت حرکت آنرا به میزان کافی برای ورود به جو بالای اقیانوس آرام کم کرد. بعد از ورود به لایه های پایین تر جو و ارتفاع پیشبینی شده، یک مجموعه چتر نجات، سرعت فرود سفینه را به حد مجاز رساندند و دراگون با محموله ای ۱۹۹۰ کیلوگرمی در ۳۲۵ کیلومتری جنوب غربی لانگ بیچ کالیفرنیا، در ساعت ۲۱۴۸ (بوقت گرینویچ) به آرامی فرود آمد.

گروه های بازیابی اسپیس ایکس بر عرشه کشتی ان. آر. سی کوئست در اقیانوس آرام، آماده بودند تا سفینه را از آب بگیرند و به بندر لس آنجلس ببرند.

این مأموریت هفدهمین مأموریت سفینه اسپیس ایکس برای رساندن تجهیزات به ایستگاه فضایی طبق قراردادی ۳.۰۴ میلیارد دلاری با ناسا بود. این سفینه دو روز بعد از پرتاب از پایگاه کیپ کاناورال با موشک فالکون ۹ در ۶ دسامبر سال قبل میلادی خویش را به ایستگاه فضایی رساند.
دراگون ۲۴۸۲ کیلوگرم بار را به ایستگاه فضایی تحویل داد همچون یک دستگاه ۱۱۰ میلیون دلاری ناسا برای نظارت بر میزان دی اکسید کربن جو زمین که در خارج از ایستگاه فضایی نصب گردید. یک محموله نظامی برای نیروی هوایی آمریکا را هم با خود به فضا برد که وظیفه آن به طور سربسته ” آزمایش ارتباط و مخابرات با استفاده از اشعه ایکس، ابر کامپیوتر فضا پایه، اندازه گیری های پلاسما، و کنترل و تعیین ارتفاع ” توصیف شده است.
در بازگشت به زمین این سفینه بیشتر از ۱۹۰۰ کیلوگرم محموله مختلف همچون نتایج کار و تحقیقات فضانوردان در زمینه های مطالعات واکنش سیستم ایمنی بدن در مقابل بی وزنی، نتایج آزمایش رشد کریستال پروتئین، آزمایش بیوسنتز جلبک آلگ در شرایط میکروگرانشی و نتایج مطالعه “ژن در فضا را به زمین آورد. این نمونه های آزمایشگاهی به گروه های علمی در سراسر جهان تحویل خواهد شد.