Rate this post

عاشق وب: گوگل می خواهد در به روزرسانی نرم افزار ˮگوگل مپˮ، امکان اطلاع از برنامه حرکت قطارها و اتوبوس ها را برای مردم هند فراهم آورد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، شرکت اپل می خواهد نرم افزار “گوگل مپ”(Google Maps) را برای کاربران هندی خود ارتقا دهد.
هم اکنون، میلیون ها نفر در هندوستان، برای مسیریابی از گوگل مپ استفاده می نمایند. حالا گوگل تصمیم گرفته تا قابلیت های نرم افزار خودرا برای این افراد افزایش دهد. بگفته این شرکت، از این پس کاربران هندی می توانند با کمک گوگل مپ، موقعیت قطارها و برنامه سفر اتوبوس ها را در ۱۰ شهر بزرگ هندوستان بررسی نمایند تا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای آنها ساده تر باشد.
گوگل اعلام نموده که برای ارائه برنامه سفر و موقعیت قطارها و اتوبوس ها، با استارتاپ “سیگموند لبز”(Sigmoid Labs) همکاری می کند. این استارتاپ نیز اپلیکیشنی موسوم به “قطار من کجاست” (Where is My Train) دارد که عملکرد آن، مشابه عملکرد گوگل مپ است.
روزانه حدود هشت میلیون نفر از مردم هند برای رسیدن به محل کار خود، از قطارها استفاده می نمایند. با به روزرسانی گوگل مپ، کاربران هندی از این پس می توانند همه قطارهای مناسب سفر خودرا پیدا کنند و برنامه حرکت آنها را داشته باشند.
گوگل برای ارائه برنامه حرکت اتوبوس ها، برای اولین بار می خواهد تلفیقی از داده های مربوط به ترافیک و برنامه حرکت اتوبوس ها را عرضه نماید تا کاربران بتوانند میزان تأخیر را محاسبه کنند و در زمان دقیق به محل کار خود برسند. این توانایی گوگل مپ، برای مردم دهلی، بنگلور، بمبئی، حیدرآباد، پونه، لکهنو، چنای، میسور، کویمباتور و سورات در دسترس خواهد بود.
گوگل در ماه های اخیر، قابلیت های گوناگونی به گوگل مپ هند اضافه کرده بود که بعضی از آنها هم اکنون در دسترس هستند. از این توانایی ها می توان به گزارش وضعیت ترافیک و تصادفات و اخیراً برنامه سفر با موتور سیکلت های سه چرخه موسوم به “اتوریکشا”(Auto rickshaw) اشاره نمود. این به روزرسانی جدید، به کاربران امکان می دهد موقعیت کنونی خودرا به دوستان و اعضای خانواده نیز اطلاع دهند.

منبع: